Los retos de la mujer del siglo XXI, en materia de educación para impulsar una perspectiva de género
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Angélica Ojeda-García
Aquest article posa en relleu una sèrie de reflexions
pel que fa als reptes que la dona ha d’afrontar per participar
en la construcció d’aquesta cultura d’equitat de gènere, en
particular dins del context de l’educació, per diverses raons.
Aquesta àrea, d’alguna manera, està regulada per sistemes
d’organització i interacció social entre ambdós sexes, més ge•
neralitzables. En aquests sistemes hi ha una diversitat de rols
socials, llocs i funcions a exercir definits pel sexe. La seva
construcció dins d’aquests recintes educatius, el seu impacte en
la societat i altres grups socials de referència (com la família)
és més gran que en qualsevol altra àrea de convivència. En
l’àrea de l’educació és on poden redefinir els estàndards de
convivència per equitat de gènere i igualtat d’oportunitats de
desenvolupament entre homes i dones, de tal manera que
l’article finalitza amb la proposta tant d’uns reptes, vistos així
pel seu nivell de viabilitat, com d’alguns suggeriments (produc•
te de la reflexió), a manera d’idealitzar una cultura de gènere
dins i fora dels centres universitaris
pel que fa als reptes que la dona ha d’afrontar per participar
en la construcció d’aquesta cultura d’equitat de gènere, en
particular dins del context de l’educació, per diverses raons.
Aquesta àrea, d’alguna manera, està regulada per sistemes
d’organització i interacció social entre ambdós sexes, més ge•
neralitzables. En aquests sistemes hi ha una diversitat de rols
socials, llocs i funcions a exercir definits pel sexe. La seva
construcció dins d’aquests recintes educatius, el seu impacte en
la societat i altres grups socials de referència (com la família)
és més gran que en qualsevol altra àrea de convivència. En
l’àrea de l’educació és on poden redefinir els estàndards de
convivència per equitat de gènere i igualtat d’oportunitats de
desenvolupament entre homes i dones, de tal manera que
l’article finalitza amb la proposta tant d’uns reptes, vistos així
pel seu nivell de viabilitat, com d’alguns suggeriments (produc•
te de la reflexió), a manera d’idealitzar una cultura de gènere
dins i fora dels centres universitaris
Article Details
Com citar
Ojeda-García, Angélica. “Los retos de la mujer del siglo XXI, en materia de educación para impulsar una perspectiva de género”. Aloma: revista de psicologia, ciències de l’educació i de l’esport Blanquerna, vol.VOL 32, no. 1, pp. 65-77, https://raco.cat/index.php/Aloma/article/view/276723.