ABAST
Resercle, Revista de la Societat d’Ensenyament i Recerca del Català com a Llengua Estrangera, té com a destinataris els investigadors i professionals que es dediquin a la recerca i/o ensenyament de la llengua catalana i la seva cultura. La temàtica de la revista és l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua, la literatura i la cultura catalanes i de tots els factors que hi intervenen, tant des del punt de vista dels aprenents com des del punt de vista dels docents i dels entorns d’aprenentatge. Tot i que se centra en l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua i cultura catalanes, també es tindran en compte les contribucions sobre altres llengües en contacte amb la llengua catalana.
Resercle té una clara vocació internacional i contribueix a difondre la recerca i les experiències en didàctica de la llengua i cultura catalanes de tots els territoris.
Resercle té una periodicitat anual i es publica en línia. Proporciona accés en obert dels seus continguts per tal d’afavorir l'intercanvi de coneixements.
Resercle està estructurada en seccions fixes per tal de mostrar el ventall d’activitats que es produeixen al voltant de l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua i cultura catalanes: articles de recerca, experiències didàctiques, entrevistes, veus de l’alumnat i biblioteca crítica.
SECCIONS
Resercle està estructurada en seccions fixes per tal de mostrar el ventall d’activitats que es produeixen al voltant de l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua i cultura catalanes. Les seccions de la revista són:
- Articles de recerca: S’accepten articles d’entre 7000 i 9000 paraules dedicats a qüestions teòriques o estudis concrets relacionats amb l’ensenyament i l’aprenentatge de la cultura i llengua catalanes en tant que estrangeres, segones o addicionals, així com estudis relatius a l’adquisició de segones llengües i cultures que tinguin el català com a llengua de treball. Les contribucions han de ser originals i han d’establir clarament el marc teòric, els objectius de la recerca, els resultats i les conclusions a les quals s’ha arribat. Per a més informació, escriviu a: recerca.re@sercle.cat
- Experiències didàctiques: S’accepten articles d’entre 1000 i 1500 paraules sobre experiències didàctiques que s’hagin dut a terme a les classes de català com a llengua estrangera, segona o addicional. Les contribucions han de ser originals i han d’establir clarament els objectius, la descripció de l’activitat i les conclusions. Per a més informació, escriviu a: didactica.re@sercle.cat
- Entrevistes: S’accepten entrevistes (entre 3000 i 5000 paraules) amb persones
destacades en l’àmbit de l’ensenyament de la llengua, literatura i cultura catalanes. Després d’una breu presentació, les entrevistes han de destacar les aportacions més rellevants de la persona entrevistada amb la seva biografia professional i acadèmica com a marc contextual.
- Alumnat: S’accepten articles d’entre 800 i 1100 paraules sobre experiències de l’alumnat de català com a llengua estrangera, segona o addicional. Les contribucions han de ser originals i hauran de recollir reflexions sobre el procés d’aprenentatge, la familiarització amb la cultura o les activitats realitzades en relació amb la llengua.
- Ressenyes: S’accepten ressenyes d’entre 800 i 1100 paraules sobre aportacions relacionades amb l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua i la cultura catalanes com a llengua estrangera, segona i addicional, o que puguin resultar útils en aquest àmbit. Es podran ressenyar tant estudis de caràcter teòric com empíric i també manuals o altres tipus de materials didàctics.
PROCÉS D’AVALUACIÓ D’EXPERTES I EXPERTS
Si voleu participar en qualsevol de les seccions de Resercle (article de recerca, experiències didàctiques, veus de l'alumnat, entrevista i biblioteca crítica), inscriviu-vos a la plataforma de la revista i seguiu-ne les instruccions per a la tramesa de propostes (per a més informació, consulteu la secció Trameses). Com podreu veure a Trameses, totes les contribucions s’han d’enviar des de la plataforma web de la revista.
La data límit per a la recepció de treballs és el 31 de maig de cada any. A partir de l’1 de juny, les propostes es consideraran per al número de l’any següent.
Totes les propostes rebudes per a la revista són objecte de revisió pel que fa al plagi. Si després d’utilitzar el programari Turnitin es detecten anomalies, es desestimarà continuar amb l’avaluació del manuscrit.
Alhora, les trameses rebudes per a la secció “Articles de recerca” segueixen un procés d’avaluació externa d’experts amb doble revisió cega. Les trameses per a la resta de seccions són avaluades per experts i membres del comitè editorial o científic de la revista.
Etapes del procés d’avaluació:
- Recepció d’una proposta i revisió pel que fa al plagi.
- Comprovació de l'adequació a l'àmbit temàtic i l'interès de l'article d'acord amb els criteris editorials de la revista.
- Comprovació del compliment de les normes de presentació.
- Aplicació del sistema de doble avaluació cega per part d’experts externs.
- Recopilació dels comentaris de l’avaluació (si dona resultats oposats, demanda d’un tercer expert per a l’avaluació).
- Comunicació del resultat de les avaluacions:
- Acceptació per a publicació
- Petició de canvis substancials: es demana als autors revisin el text i es torna a enviar a avaluar
- Petició de canvis menors: es demana als autors que revisin el text i es pren una decisió
- Desestimació de la proposta
- Comunicació del resultat de les avaluacions.
- Enviament de la nova versió de la proposta per part dels autors, si és necessari.
- Comprovació que els canvis sol·licitats s’han dut a terme.
- Revisió lingüística.
- Maquetació.
- Publicació.
POLÍTIQUES I PROTOCOLS
ACCÉS OBERT
Resercle proporciona accés immediat i gratuït al text complet de tot el seu contingut.
Un cop publicats, l'autor/a pot publicar el manuscrit acceptat en línia a la seva pàgina web i als repositoris institucionals i temàtics que consideri adequats, sempre que se citi la font original.