On posem els locatius
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Silvia Gumiel Molina
Universidad de Alcalá
L'ensenyament de la gramàtica de l'espanyol com a llengua materna a secundària ha experimentat alguns canvis amb motiu de les diferents lleis educatives. Totes elles comparteixen, però, una anàlisi funcional per a l'estudi de la gramàtica que es limita a la identificació de funcions gramaticals. En aquest article tractem un grup de sintagmes que produeixen problemes sota aquesta perspectiva: els complements locatius. A partir d'una reflexió sobre com han de ser analitzats aquests complements, proposem un conjunt d'activitats que creiem que contribueixen a desenvolupar en els estudiants la capacitat de reflexió sobre la llengua, així com a incentivar l'estudi de la gramàtica en aquestes etapes.
Article Details
Com citar
Gumiel Molina, Silvia. “On posem els locatius”. ReGroc: revista de gramática orientada a las competencias, vol.VOL 3, no. 1, pp. 19-36, doi:10.5565/rev/regroc.25.
Drets
Drets d'autor
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d’acord amb els termes següents:- Els autors conserven els drets d’autoria.
- Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/.
- Els autors són lliures de fer acords contractuals addicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista.
- S’encoratja els autors a publicar la seva obra en línia (en repositoris institucionals o a la seva pàgina web, per exemple) abans i durant el procés de tramesa, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).
Biografia de l'autor/a
Silvia Gumiel Molina, Universidad de Alcalá
Profesora Titular de Lengua Española
Departamento de Filología, Comunicación y Documentación
Universidad de Alcalá