On posem els locatius

Main Article Content

Silvia Gumiel Molina
L'ensenyament de la gramàtica de l'espanyol com a llengua materna a secundària ha experimentat alguns canvis amb motiu de les diferents lleis educatives. Totes elles comparteixen, però, una anàlisi funcional per a l'estudi de la gramàtica que es limita a la identificació de funcions gramaticals. En aquest article tractem un grup de sintagmes que produeixen problemes sota aquesta perspectiva: els complements locatius. A partir d'una reflexió sobre com han de ser analitzats aquests complements, proposem un conjunt d'activitats que creiem que contribueixen a desenvolupar en els estudiants la capacitat de reflexió sobre la llengua, així com a incentivar l'estudi de la gramàtica en aquestes etapes.

Article Details

Com citar
Gumiel Molina, Silvia. “On posem els locatius”. ReGroc: revista de gramática orientada a las competencias, vol.VOL 3, no. 1, pp. 19-36, doi:10.5565/rev/regroc.25.
Biografia de l'autor/a

Silvia Gumiel Molina, Universidad de Alcalá

Profesora Titular de Lengua Española

Departamento de Filología, Comunicación y Documentación

Universidad de Alcalá