L’eros, il dono, la donna nuda squartata. (Inf. XIII, Dec. V,8 e il Botticelli)
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Giorgio Bertone
Università degli Studi di Genova
Boccaccio’s tale of Nastagio degli Onesti (Dec. V, 8) is compared with If. XIII and with the visualization of the four panels by Botticelli (1483; Lorenzo the Magnificent’s wedding gift), as figurative reading, backwards, by affinity or contrast, of the salient episodes of the story. The entire route is aimed at an unprecedented interpretation: the application of anthropological theory of gift (Marcel Mauss) to the famous tale. Outcome is a new key to read – in opposition to much recent criticism – this and other tales of the Decameron (Federigo degli Alberighi, Cisti the baker).
Paraules clau:
Dante, Boccaccio, Botticelli, Nastagio degli Onesti, dono
Article Details
Com citar
Bertone, Giorgio. “L’eros, il dono, la donna nuda squartata. (Inf. XIII, Dec. V,8 e il Botticelli)”. Dante e l’Arte, vol.VOL 1, pp. 179-06, https://raco.cat/index.php/dea/article/view/304495.
Drets
Drets d'autor
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d’acord amb els termes següents:- Els autors conserven els drets d’autoria.
- Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca.
- Els autors són lliures de fer acords contractuals addicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista.
- S’encoratja els autors a publicar la seva obra en línia (en repositoris institucionals o a la seva pàgina web, per exemple) abans i durant el procés de tramesa, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).