Els Consells Escolars com a formadors de consciència democràtica

Main Article Content

Luis F. Valero

Si haguéssim de fer filosofia de l'educació entenent-la com una reflexió sobre les darreres finalitats del procés educatiu, caldria acceptar que el més important no és tant aprendre les 'regles', sinó com viure en una societat lliure aprenent a prendre decisions, cosa que significa responsabilitat. Una de les formes perfer realitat les idees educatives ha de ser acceptar que la democràcia solament té sentit si s'exerceix, i que implica sobretot acceptació d'aquesta responsabilitat. Per tant, tots els que participen en el Consell del centre i en els diversos consells escolars han d'acceptar que és a les nostres mans que totes aquestes noves estructures funcionin, i que hem d'exercitar-les, entre equivocacions i encerts, amb la reflexió corresponent. Avui la participació és, en primer lloc, un dret; en segon, una exigència; i en tercer, un deure. Per tant, si no es desenvolupa adequadament, la responsabilitat no serà de ningú més que de tots, sabent que d'aquest 'tots' formem part cadascú de nosaltres.

Keywords
Consciència democràtica, Consell Escolar, Participació social.

Article Details

How to Cite
Valero, Luis F. “Els Consells Escolars com a formadors de consciència democràtica”. Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya, no. 3, pp. 16-20, doi:10.17345/comeduc199116-20.