El treball de la tècnica de cursa en educació primària: estudi comparatiu

Main Article Content

Sergio Valencia García

Córrer és una de les habilitats motrius més comuna dels infants i, per tant, s’ha de posar un especial interès a ensenyar-la correctament. Actualment, la combinació d’excés d’activitat física específica i sedentarisme està creant infants desequilibrats en l’àmbit motriu. Per això que l’objectiu d’aquest estudi va ser buscar i aplicar una metodologia que permetés a l’alumnat córrer còmodament a altes velocitats i evitar l’aparició d’actituds tòxiques perjudicials per a la seva motricitat.


Per tal de veure’n els efectes es va fer un estudi comparatiu en un centre educatiu de Reus. Van participar-hi un total de 214 alumnes de cicle mitjà i superior durant un període de 6 setmanes, amb l’objectiu d’analitzar i comparar els resultats respecte a la velocitat i la coordinació de la cursa.

Paraules clau
Tècnica de cursa, desenvolupament motriu, velocitat, educació física, alumnes

Article Details

Com citar
Valencia García, Sergio. “El treball de la tècnica de cursa en educació primària: estudi comparatiu”. Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya, no. 31, pp. 57-67, https://raco.cat/index.php/comeduc/article/view/373545.