Gabriel Ferrater des del cinema: Una aplicació didàctica del llenguatge del cinema a la literatura, a 4t d’ESO

Main Article Content

Beatriz Comella
L’article aborda l’ús del cinema com a eina pedagògica a l’ensenyament, a l’ESO i al batxillerat. S’hi recorden les possibilitats didàctiques que aquest llenguatge artístic té, tot considerant com s’ha fet servir, des del plantejament del cinema com a font de documentació sobre èpoques de la història, períodes i autors, fins a la seva aplicació més pràctica: fer una pel·lícula. En aquest sentit, més creatiu, s’exposa una pràctica portada a terme a 4t d’ESO, a l’Institut Gabriel Ferrater de Reus, durant el curs 2007-2008, al voltant de la figura de l’escriptor reusenc. Els alumnes varen desenvolupar tot un seguit d’activitats amb la finalitat de realitzar un treball de creació d’imatges sobre el personatge i la seva obra. Un d’aquests va ser un curtmetratge que dóna una visió sensible i molt interessant de l’escriptor, des del punt de vista de quatre alumnes.
Paraules clau
Didàctica de la Literatura, Cinema i educació, creació visual a l’educació secundària.

Article Details

Com citar
Comella, Beatriz. “Gabriel Ferrater des del cinema: Una aplicació didàctica del llenguatge del cinema a la literatura, a 4t d’ESO”. Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya, no. 23, pp. 39-44, https://raco.cat/index.php/comeduc/article/view/322035.