Treballem la psicomotricitat a parvulari
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L’experiència que presentem forma part del projecte psicomotriu que estem realitzant al parvulari del CEIP de Pràctiques de Tarragona, amb els nens i nenes de segon cicle d’Educació Infantil. Tots sabem que els infants segueixen un procés de maduració, i cal tenir-lo present a l’hora de treballar amb ells la psicomotricitat per tal de desvetllar-lo de manera adequada segons les seves necessitats. Els educadors hem de partir d’aquestes necessitats dels nens i nenes, de la seva expressivitat i manera de comunicar-se. Hem de tenir una actitud d’atenció, d’acollida i de comunicació en tot moment, que permeti arribar a uns objectius educatius. El model metodològic que presentem posa l’accent en la globalitat i el desig del nen i la nena, amb un projecte individualitzat per a cadascun d’ells. L’espai està organitzat per racons, utilitzant materials diversos i respectant l’itinerari escollit per cada nen i nena, així com el temps de permanència en els diferents racons.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Isabel Viscarro, Juego y desarrollo infantil , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 2 (1991)
- Isabel Viscarro, Joan Fuguet, Juguem amb l’aigua. Una unitat de programació a l’Educació Infantil , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 8 (1995)
- Isabel Viscarro, La psicomotricitat en el marc de l'Educació Infantil , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 13 (2000)
- Isabel Viscarro, M. Assumpció Martínez, Dolors Cañabate, Contribució de la psicomotricitat al desenvolupament de les capacitats i a l’adquisició de competències en l’Educació Infantil , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 23 (2010)
- Isabel Viscarro, M. Dolors Comí, M. Pilar Solé, Josepa Solsona, El material reutilitzat a les sessions de psicomotricitat , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 17 (2004)
- José Manuel Aja, Lluïsa Cortada, Roser Güell, Isabel Viscarro, Reflexions entorn a l’expressió corporal i comunicació com a bloc de continguts a l’Educació Primària , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 8 (1995)
- Isabel Viscarro, Cori Camps, Cori Camps, Mercè Rota, Mercè Rota, Psicomotricitat: Interacció entre Educació Especial i Educació Infantil , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 11 (1998)
- Isabel Viscarro, Carles Parellada, Educació sistèmica multidimensional, una educació que s’obre a noves possibilitats , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 29 (2016)
- Isabel Viscarro, Converses amb Montserrat Anton , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 21 (2008)
- Sandra Gilabert, Isabel Viscarro, Converses amb Carles Parellada Enrich , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 29 (2016)