Algunes qüestions sobre els diccionaris escolars
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
El diccionari ha esdevingut una eina generalitzada de consulta per al parlant en la seva pròpia llengua. A més, el desenvolupament editorial ha portat a una gran oferta de diccionaris, però sobretot, ha fet veure el diccionari com un producte que ha de satisfer unes necessitats concretes diferents segons l’usuari. Aquesta especificitat és evidentment positiva, ja que no ha de ser igual un diccionari per a uns usuaris que tenen una certa competència lingüística -als quals van dirigits els diccionaris generals d’ús-, que per a uns usuaris que es troben en una fase d’aprenentatge de la llengua. I encara entre aquests, caldrà diferenciar els que l’aprenen com a segona llengua -als qui van adreçats els diccionaris per a estrangers-, dels que l’aprenen com a llengua materna -que usaran els diccionaris escolars. Davant aquests nous enfocaments, ens centrarem, a continuació, en el diccionari escolar, potser el gènere que necessita una més gran especificitat i, tanmateix, el més abandonat pels lexicògrafs.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Cecili Garriga, Una proposta de treball de lèxic a l'escola , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 5 (1992)
- Cecili Garriga, III simposi internacional de la Societat Espanyola de Didàctica de la Llengua i la Literatura: «Didàctica de llengües i cultures» , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 7 (1994)