Els mestres i la formació dels mestres

Main Article Content

M. Àngels Ollé
M. Dolors Roigé

Les pràctiques són una preparació per a fer de mestre, que es fa a través d’una anàlisi profunda de la realitat escolar, l’observació directa, la planificació d’un contingut i la intervenció didàctica a l’aula. És evident, doncs, que els mestres tenen un paper molt important en la formació dels seus futurs companys, un paper insubstituïble. Però el fet de col·laborar en aquesta tasca formativa dels estudiants, a què obliga a l’escola que els acull? A una nova feina per a un mestre de l’equip, tutor o responsable dels practicants; a fer raonaments, explicacions, aclariments per part del mestre de l’aula, en un horari inexistent; a un altre control que ha de portar el cap d’estudis; a una responsabilitat més per al director. I tots sabem que les contraprestacions són en aquest cas inexistents: ni més personal, ni més materials, ni més prestigi reben les escoles que entenen bé la seva reponsabilitat en la formació dels mestres.

Paraules clau
Formació dels mestres, Plans d’Estudi, Pràcticum.

Article Details

Com citar
Ollé, M. Àngels; and Roigé, M. Dolors. “Els mestres i la formació dels mestres”. Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya, no. 7, pp. 4-5, doi:10.17345/comeduc19944-5.

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 > >>