Els programes d'immersió i de català progressiu
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L'escola de «Sant Salvador» va iniciar el procés de normalització lingüística el curs 1980-81, tres anys abans de la promulgació de la Llei de Normalització Lingüística (7/1983, de 18 d'abril), i va esdevenir, així, la primera escola pública del Tarragonès que començava l'ensenyament en català. Aquell primer curs, es va crear la línia d'ensenyament català al costat de la línia d'ensenyament en castellà, única fins llavors al centre. Els professors del centre, especialment els dels primers nivells, van treballar amb entusiasme per oferir un bon ensenyament en la nova línia que començava. Els resultats van ser bons i els professors van aconseguir de guanyar-se la confiança dels pares. Així, a l'inici del curs 1983-84, l'opció de les famílies, en el moment de matricular els seus fills a primer curs de parvulari, va fer possible de formar dos grups per realitzar l'aprenentatge en català i un en castellà. Aquesta proporció entre les dues línies d'aprenentatge es va mantenir fins al curs 1991-92, curs en el qual tots els alumnes van iniciar la seva escolaritat en català.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Robert M. Gilabert, Carme Oriol, A. Grau, M. Llavall, M. Olivan, Sol Roca, La resolució de problemes al cicle inicial. Efecte de la pràctica , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 6 (1993)
- Carme Oriol, II Simposi sobre l'ensenyament del Català als no-catalanoparlants , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 3 (1991)
- Rosa M. Boqueras, Joan Ferran, M. Dolors Gené, Robert M. Gilabert, Francesc Mariné, Treballem les matemàtiques fora de l’aula , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 1 (1990)
- Rosa M. Boqueras, Joan Ferran, M. Dolors Gené, Robert M. Gilabert, Francesc Mariné, Actituds i comportaments dels alumnes davant del treball matemàtic fora de l'aula , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 2 (1991)
- Rosa M. Boqueras, Joan Ferran, M. Dolors Gené, Robert M. Gilabert, Francesc Mariné, Una introducció a la proporcionalitat en forma de taller , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 3 (1991)