Els científics a l'escola primària
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Els nens, ja des de petits, estan acostumats a sentir parlar de savis i científics (reals o ficticis) i a veure les seves imatges a les pel·lícules i als còmics. A més a més, a mesura que s'endinsen en l'escolarització obligatòria, els textos de ciències els presenten algunes de les biografies de les figures científiques més rellevants. Per altra part, conèixer alguns dels personatges científics més importants, així com les aportacions tecnològiques valuoses, és un valor cultural que s'ha de seguir potenciant. Davant aquests fets cal reflexionar sobre algunes qüestions: ¿recorden, passat un cert temps, els noms dels científics estudiats? ¿associen el nom amb el personatge? ¿relacionen el nom amb la contribució més important del científic? ¿recorden algun fet característic del científic? Per altra part, atesa l'enorme imaginació i fantasia dels nens, ¿són capaços d'inventar noms de científics? ¿qualifiquen com a científics personatges que tenen poca relació amb la ciència i la tècnica?
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Agustí Salvat, Antoni Santisteban, Converses amb José Sánchez Real , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 7 (1994)
- Agustí Salvat, Guía del cielo , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 7 (1994)
- Agustí Salvat, José Sánchez, Podem dibuixar el sistema solar? , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 9 (1996)
- Luisa Girondo, Agustí Salvat, El programa PISA aplicat a alumnes universitaris de l'ensenyament de Mestres. Resultats d'una experiència. , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 19 (2006)
- Agustí Salvat, La meletxa Polina , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 12 (1999)
- Agustí Salvat, José Sánchez, Ús dels vocabularis de Física i Química en la comprensió de la terminologia científica , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 1 (1990)
- Agustí Salvat, José Sánchez, El còmic a la Didàctica de les Ciències Experimentals , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 6 (1993)
- Agustí Salvat, José Sánchez, Idees sobre l'estabilitat a parvulari: Descripció d'una experiència , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 11 (1998)
- Agustí Salvat, José Sánchez, Didàctica de la visualització de les línies del camp magnètic , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 5 (1992)
- Agustí Salvat, Idees dels estudiants d’E.G.B. sobre la contaminació , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 7 (1994)