Art públic en regeneració urbana. Carrer Piotrkowska. Orgull d’una ciutat: Łódź
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
El carrer Piotrkowska és el centre de Łodz. Un eix continu de més de 4 km que recorre el territori de nord a sud. Un llarg carrer comercial dividit en dues seccions clarament diferenciades. El primer des de la plaça Wolności fins a Centrum Piotrkowska (aproximadament 2 km i secció entre 16 i 24 m). El segon, des de Centrum Piotrkowska fins a la plaça Niepodległości (aproximadament 2,2 Km i secció entre 25 i 30 m). Des del principi, el carrer va ser l’eix central al voltant del qual es desenvolupava la ciutat i el seu desenvolupament va donar de forma espontània la forma actual al seu centre.
Al segon tram del carrer circulen els tramvies i, tot i tenir algunes instal·lacions patrimonials importants com la “Fàbrica Blanca”, antiga seu de les indústries de Karol Scheibler i avui seu del Museu Central del Tèxtil, no té el reconeixement que té el primer tram.
El primer tram del carrer és el que apareix a totes les guies turístiques, és el cor comercial i cultural de la ciutat, lloc de trobada favorit dels residents i turistes de Łódź. Aquí hi tenen lloc festivals, concerts, esdeveniments esportius, festes i fires.
El carrer Piotrkowska segueix sent insígnia dels processos de regeneració urbana de Łódź, juntament amb Manufaktura, i el mega projecte de regeneració urbana Nowe Centrum, amb la nova estació central de la ciutat, el complex cultural EC1 i l’expansió del campus de la Universitat de Łódź. Territori en el que hauria de desenvolupar-se l’Expo 2022 que finalment es celebrarà a Buenos Aires.
El procés de regeneració urbana de Piotrkowska incorpora clarament una estratègia d’art públic. La particularitat d’aquesta estratègia rau en els seus continguts, concretament en aquells que proposen, manifesten o posen l’èmfasi en el “orgull de la ciutat”.
Article Details
(c) On the w@terfront, 2020
Drets d'autor
L'autor/a que publica en aquesta revista està d'acord amb els termes següents: a. L'autor/a conserva els drets d’autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l’obra. b. Els textos es difondran amb la llicència Reconeixement de Creative Commons, la qual permet compartir l’obra amb tercers, sempre que en reconeguin l’autoria, la publicació inicial en aquesta revista i les condicions de la llicència.Articles més llegits del mateix autor/a
- Antoni Remesar, Javier Vergel Faro, Accedir a la gestió del simbòlic. Un dret ciutadà , On the w@terfront: 2020: Núm.: 62/7 Dret a l'accessibilitat
- Antoni Remesar, PUBLIC SPACE IS NOT DEAD , On the w@terfront: 2007: Núm.: 10 Public Space, the battlefield for Public Art
- Antoni Remesar, ART PÚBLIC AL BARRI EL PRADO (BARRANQUILLA) Exercici d'estil , On the w@terfront: 2020: Núm.: 62/3 Ciutat - Jardí? [I] Barrio El Prado. Barranquilla, Colombia
- Antoni Remesar, ESPACIO PÚBLICO: UNIVERSIDAD, CENSURA Y POLÍTICA. UN ENSAYO VISUAL , On the w@terfront: 2014: Núm.: 33 Las paredes de la crisis
- Antoni Remesar, ART PÚBLIC. REPTES I OPORTUNITATS (I). L'EMERGÈNCIA DE NOUS LLENGUATGES , On the w@terfront: 2016: Núm.: 41/1 ARTE PÚBLICO. RETOS Y OPORTUNIDADES (I). LA EMERGENCIA DE NUEVOS LENGUAJES
- Antoni Remesar, ART PÚBLIC. REPTES I OPORTUNITATS (II). LA CONSOLIDACIÓ DELS LLENGUATGES , On the w@terfront: 2016: Núm.: 41/2 ARTE PÚBLICO. RETOS Y OPORTUNIDADES (II). LA CONSOLIDACIÓN DE LOS LENGUAJES
- Antoni Remesar, IN THE AFTERMATH OF EUROPEAN FUNDING. PORTUGAL: PUBLIC SPACE AND PUBLIC ART (I) , On the w@terfront: 2007: Núm.: 9 Urban Design and Public Art (I)
- Antoni Remesar, A waterfront in Evolution. Images from the port of Barcelona , On the w@terfront: 1998: Núm.: 0 Public Art in the Waterfronts
- Antoni Remesar, 50 volumes -50 volúmenes 63 issues - 63 números , On the w@terfront: 2017: Núm.: 50/1 50 x 63
- Antoni Remesar, Marien Ríos, Barcelona s. XVIII, un paisatge en construcció , On the w@terfront: 2018: Núm.: 60/1 Barcelona s. XVIII, un paisaje en construcción