El de l'Opificio Mundi de Filo d'Alexandria, o les lleis de l'al·legorisme clàssic al servei de la teologia pedagògica
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Pau Gilabert i Barberà
Sens dubte hom incorre en un tòpic quan es fa ressó de l'important paper que Alexandria jugà en l'encontre de dues cultures diferents, ideològicament llunyanes i, fins i tot, incompatibles: l'hel·lènica, hel·lènico-romana, i la jueva. Sens dubte té molt de temerari pretendre d'abordar altre cop un personatge com Filó; sens dubte, en fi, són escasses les possibilitats de reprendre amb profit l'anàlisi ja clàssica de la curiosa conjuminació de dues savieses «condemnades a entendre's». I tanmateix, aquest és precisament el propòsit que m'anima: obrir de nou un debat antic amb l'afany de violar intimitats, d'oferir matisos, de revelar, si fos possible, secrets coneguts.
Article Details
Com citar
Gilabert i Barberà, Pau. “El de l’Opificio Mundi de Filo d’Alexandria, o les lleis de l’al·legorisme clàssic al servei de la teologia pedagògica”. Universitas Tarraconensis. Revista de Filologia, no. 11, pp. 107-22, https://raco.cat/index.php/UTF/article/view/356460.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Pau Gilabert i Barberà, S. Pau, I Corintis 12: 9-31 (El cos humà i l'església), o el rerefons clàssic d'un símil útil i veritablement significatiu , Universitas Tarraconensis. Revista de Filologia: Núm. 13 (1990)
- Pau Gilabert i Barberà, Algunes reflexions "crítiques" al voltant de la lectura de Michel Foucault de l'Amatorius de Plutarc , Universitas Tarraconensis. Revista de Filologia: Núm. 12 (1988)