El projecte de ferrocarril elèctric des de Premià de Mar a Cabrils. 1917-1918

Main Article Content

Laura Bosch Martínez

Com una conseqüència lògica de la inauguració del ferrocarril Barcelona-Mataró l’any 1848, a principis de segle XX sorgeixen nombrosos projectes de tramvia elèctric, que haurien de permetre connectar els pobles de la costa amb l’interior. En el tombant de segle, l’any 1900, es presenta un projecte de tramvia que havia de cobrir Barcelona – El Masnou, amb un ramal des de Montgat a Mataró, que hipotèticament cobria els municipis de Tiana, Alella, Teià, Premià de Dalt i Vilassar de Dalt. L’any 1903 es crea la línia de Badalona-Montgat. L’1 de novembre de 1916 s’inaugura la de Montgat-Tiana. El mes de maig de 1928, la de Mataró-Argentona. Entre d’altres molts projectes que mai arribaran a executar-se, hi ha el que promou Emili Carles-Tolrà i Amat, entre els anys 1917 i 1918.

Paraules clau
tren elèctric, ferrocarril, Premià de Mar, Premià de Dalt, Vilassar de Dalt, Cabrils, La Cisa

Article Details

Com citar
Bosch Martínez, Laura. “El projecte de ferrocarril elèctric des de Premià de Mar a Cabrils. 1917-1918”. Trobada d’Entitats de Recerca Local i Comarcal del Maresme, no. 16, pp. 215-23, https://raco.cat/index.php/TrobadaMaresme/article/view/429199.