Think Tanks and Political Influence. How Influencer Networks and the Specialization of Power Are Represented on Twitter
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Think tanks are institutions that position themselves ideologically close to the powers that be, connecting them with science and defending the interests of lobbyists, while still striking a balance in the common interest of society. In the new context of political communication, think tanks take advantage of emerging trends in communication strategies by embracing the dissemination capacity of social media. On the assumption that these social networking sites expedite the task of think tanks, we will illustrate how thinks tanks leverage their influence and impact all over the world for agenda-setting and discourse framing purposes. This empirical research, which relies on data collected on Twitter, analyses the global influence map by searching for practice patterns that could help us to gain further insights into the relationship processes of these agents in international relations and the political context.
Els ‘think tanks’ i la influència política. Com es representen les xarxes d’influenciadors i l’especialització del poder a Twitter
Els think tanks són institucions que ideològicament es posicionen prop del poder, connectant-lo amb el món científic i sempre buscant l’equilibri entre els interessos dels lobbyist i l’interès general de la societat. En el context de la nova comunicació política, els think tanks aprofiten les tendències més actuals en matèria de comunicació i adopten estratègies de difusió en els mitjans de comunicació social. Tenint en compte que una bona estratègia a les xarxes socials facilita la seva tasca, volem exemplificar com els thinks tanks utilitzen la seva capacitat d’influència i impacte en tot el món per redissenyar les agendes polítiques contextualitzant els seus discursos. Aquesta investigació empírica, que es basa en dades recopilades a Twitter, analitza el mapa d’influència global mitjançant la recerca de patrons de comportament que podrien ajudar-nos a obtenir més informació sobre les relacions entre aquests actors de les relacions internacionals i el context polític en el qual desenvolupen la seva activitat.
Key words: Twitter, political influence, think tank, power, social network analysis
Paraules clau: Twitter, influència política, think tank, poder, anàlisi de xarxes socials, lobby.