La Societat de Geografia Comercial de Barcelona (1909-1927)

Main Article Content

José Luis Villanova
Les primeres societats de geografia comercial van néixer a la dècada de 1870, en un
context de competència per la cerca de nous mercats per part de les potències industrials
europees. A Catalunya, després d'uns efímers precedents al segle xix, es va crear la Societat
de Geografia Comercial de Barcelona l'any 1909. L'objectiu principal d'aquesta corporació
va consistir a fomentar el comerç exterior d'Espanya, en general, i de Catalunya, en
particular. Però també és important assenyalar que la Societat va esforçar-se per impulsar
l'ensenyament de la geografia, i que organitzà activitats i elaborà treballs relacionats amb
aquesta disciplina, en el sentit més ampli del terme.

Article Details

Com citar
Villanova, José Luis. “La Societat de Geografia Comercial de Barcelona (1909-1927)”. Treballs de la Societat Catalana de Geografia, vol.VOL 70, pp. 157-7, https://raco.cat/index.php/TreballsSCGeografia/article/view/245863.