L’educació geogràfica al currículum de secundària a Catalunya: interculturalitat, sostenibilitat i justícia social
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
S’exposen els principals trets de l’educació geogràfica en secundària obligatòria i batxillerat. En el camí que el coneixement geogràfic segueix des del marc normatiu fins a l’activitat educativa dins l’aula, es va impregnant d’elements propis dels projectes educatius dels centres, així com d’altres aspectes de caràcter transversal com de l’aprendre a aprendre. La posició de la Geografia en el currículum competencial de la secundària obligatòria està condicionada per l’explicació, l’aplicació i l’anàlisi de conceptes clau com la sostenibilitat i la justícia social. Aquesta visió que pretén dotar de comprensió i funcionalitat al coneixement requereix d’un desplegament didàctic important on els departaments dels centres educatius de secundària han de prendre una gran quantitat de decisions, quant a planificació, coordinació i avaluació. En aquest context, sovint força confús, les associacions geogràfiques han de facilitar l’actualització disciplinar necessària, per poder connectar el coneixement geogràfic amb una realitat marcada per l’emergència mediambiental.