Patis d’escola, gènere i infància: una recerca en el marc de les geografies de la infància
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Dafne Saldaña Blasco
Doctoranda del programa interuniversitari en Estudis de Gènere: Cultures, Societats i Polítiques
Aquest article presenta els principals resultats d’una recerca realitzada en una escola de primària de Granollers (Barcelona) amb la participació del professorat i l’alumnat. La recerca mostra com en els patis de les escoles es reprodueixen els rols de gènere tradicionalment femení i masculí i existeixen fenòmens d’exclusió por raó de sexe, basats en els estereotips sexuals i en la jerarquia de gènere. L’objectiu d’aquesta recerca d’acció participativa és organitzar un mètode de diagnòstic i d’intervenció de gènere en els patis escolars, que sigui fàcilment reproduïble per a potenciar un canvi de conductes dintre i fora del centre educatiu.
Paraules clau: geografies de la infància, gènere, pati escolar, recerca d’acció participativa.
Paraules clau: geografies de la infància, gènere, pati escolar, recerca d’acció participativa.
Article Details
Com citar
Saldaña Blasco, Dafne. “Patis d’escola, gènere i infància: una recerca en el marc de les geografies de la infància”. Treballs de la Societat Catalana de Geografia, vol.VOL 90, pp. 223-45, https://raco.cat/index.php/TreballsSCGeografia/article/view/383680.