Una aposta per una nova imatge turística: la col·lecció Comarques de Catalunya de la Direcció General de Turisme (1981-1984)

Main Article Content

Daniel Paül i Agustí
Amb la recuperació de la Generalitat un dels aspectes que es tornaren a gestionar des de
l'àmbit català fou el de la promoció turística. Durant el franquisme la promoció turística
s'havia focalitzat en uns pocs temes i territoris. Quan es transferiren les competències a
la Generalitat la situació canvià. S'apostà per una promoció que incloïa nous atractius,
temàtiques i localitzacions. És en aquest context que, l'any 1981, la Direcció General de
Turisme començà a publicar la sèrie de fulletons Comarques de Catalunya. Els nous gestors
de l'àmbit turístic treballaren des de zero per crear una eina promocional basada en les
comarques. Aquesta situació va fer que molts àmbits catalans disposessin, per primer cop,
d'un instrument per a la seva promoció turística. El present escrit analitza els motius i el
processos que portaren a la creació d'aquesta eina de promoció turística.

Article Details

Com citar
Paül i Agustí, Daniel. “Una aposta per una nova imatge turística: la col·lecció <i>Comarques de Catalunya</i> de la Direcció General de Turisme (1981-1984)”. Treballs de la Societat Catalana de Geografia, vol.VOL 85, pp. 179-96, https://raco.cat/index.php/TreballsSCGeografia/article/view/342863.

Articles més llegits del mateix autor/a