Una aposta per una nova imatge turística: la col·lecció Comarques de Catalunya de la Direcció General de Turisme (1981-1984)
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Daniel Paül i Agustí
Amb la recuperació de la Generalitat un dels aspectes que es tornaren a gestionar des de
l'àmbit català fou el de la promoció turística. Durant el franquisme la promoció turística
s'havia focalitzat en uns pocs temes i territoris. Quan es transferiren les competències a
la Generalitat la situació canvià. S'apostà per una promoció que incloïa nous atractius,
temàtiques i localitzacions. És en aquest context que, l'any 1981, la Direcció General de
Turisme començà a publicar la sèrie de fulletons Comarques de Catalunya. Els nous gestors
de l'àmbit turístic treballaren des de zero per crear una eina promocional basada en les
comarques. Aquesta situació va fer que molts àmbits catalans disposessin, per primer cop,
d'un instrument per a la seva promoció turística. El present escrit analitza els motius i el
processos que portaren a la creació d'aquesta eina de promoció turística.
l'àmbit català fou el de la promoció turística. Durant el franquisme la promoció turística
s'havia focalitzat en uns pocs temes i territoris. Quan es transferiren les competències a
la Generalitat la situació canvià. S'apostà per una promoció que incloïa nous atractius,
temàtiques i localitzacions. És en aquest context que, l'any 1981, la Direcció General de
Turisme començà a publicar la sèrie de fulletons Comarques de Catalunya. Els nous gestors
de l'àmbit turístic treballaren des de zero per crear una eina promocional basada en les
comarques. Aquesta situació va fer que molts àmbits catalans disposessin, per primer cop,
d'un instrument per a la seva promoció turística. El present escrit analitza els motius i el
processos que portaren a la creació d'aquesta eina de promoció turística.
Article Details
Com citar
Paül i Agustí, Daniel. “Una aposta per una nova imatge turística: la col·lecció <i>Comarques de Catalunya</i> de la Direcció General de Turisme (1981-1984)”. Treballs de la Societat Catalana de Geografia, vol.VOL 85, pp. 179-96, https://raco.cat/index.php/TreballsSCGeografia/article/view/342863.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Daniel Paül i Agustí, La Imatge del territori a partir de la televisió. La localització de les sèries de Televisió de Catalunya , Treballs de la Societat Catalana de Geografia: 79 : juny 2015
- Daniel Paül i Agustí, Tort i Donada, Joan; Paül i Carril, Valerià; Maluquer i Ferrer, Joan [ed.] (2008). L'organització del territori, un repte per al segle XXI? , Treballs de la Societat Catalana de Geografia: 2009: 67-68 : Monogràfic sobre organització territorial : 75è aniversari de la SCG
- Daniel Paül i Agustí, Josep Ramon Model Ratés, Del Berguedà a la Cerdanya resseguint camins històrics , Treballs de la Societat Catalana de Geografia: 85 : juny 2018
- Daniel Paül i Agustí, La Distribució territorial de les notícies com a element d'avaluació de les repercussions dels esdeveniments culturals , Treballs de la Societat Catalana de Geografia: 2008: 65 : Número especial dedicat al Segon Congrés Català de Geografia : el mapa com a llenguatge geogràfic
- Daniel Paül i Agustí, On situaries la ciutat al mapa? Anàlisi de les representacions de la província de Lleida entre els estudiants universitaris catalans , Treballs de la Societat Catalana de Geografia: 81 : juny 2016
- Daniel Paül i Agustí, Pierre Cazenove; André Durban et al. (2012-19). Les Carnets du Train Jaune. Canet de Rosselló: Talaia, 8 vol. , Treballs de la Societat Catalana de Geografia: 90 : desembre 2020
- Daniel Paül i Agustí, Christian Grataloup; Gilles Fumey [ed.] (2016). Atlas Global. Madrid: Cátedra, 149 p. , Treballs de la Societat Catalana de Geografia: 87 : juny 2019