Science academies in the 21st Century: Can they address the world's challenges in novel ways?
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Ellis Rubinstein
Les acadèmies de ciències al segle XXI: poden fer front als reptes del món amb noves maneres? Desafiat a especular sobre quin paper poden tenir les acadèmies de ciència al segle xxi,
l'autor d'aquest capítol, el director d'una acadèmia única amb moltes iniciatives noves, reconeix
les funcions importants i diverses que compleixen les acadèmies més reeixides. Llavors distingeix aquestes funcions d'aquelles que tenien les acadèmies més primerenques,
els esforços de les quals, diu, tenen una sorprenent rellevància avui. L'autor manté
que els complexos reptes del món modern poden ser més ben encarats a través d'aliances
multilaterals, multidisciplinàries, multiinstitucionals i de diversos sectors. Proporciona alguns
exemples d'aliances innovadores, i postula que institucions neutres i altament respectades
proveeixen les millors garanties de facilitar la delicada tasca que comporten
aquestes aliances. Descriu exemples en què l'acadèmia que dirigeix ha afavorit aliances
multilaterals, i conclou que altres acadèmies de ciència podrien fer contribucions enormes
a l'avançament de la ciència imitant la seva en aquesta tasca d'agent neutral i respectat facilitador
d'aliances globals per fer front a reptes científics i tecnològics.
l'autor d'aquest capítol, el director d'una acadèmia única amb moltes iniciatives noves, reconeix
les funcions importants i diverses que compleixen les acadèmies més reeixides. Llavors distingeix aquestes funcions d'aquelles que tenien les acadèmies més primerenques,
els esforços de les quals, diu, tenen una sorprenent rellevància avui. L'autor manté
que els complexos reptes del món modern poden ser més ben encarats a través d'aliances
multilaterals, multidisciplinàries, multiinstitucionals i de diversos sectors. Proporciona alguns
exemples d'aliances innovadores, i postula que institucions neutres i altament respectades
proveeixen les millors garanties de facilitar la delicada tasca que comporten
aquestes aliances. Descriu exemples en què l'acadèmia que dirigeix ha afavorit aliances
multilaterals, i conclou que altres acadèmies de ciència podrien fer contribucions enormes
a l'avançament de la ciència imitant la seva en aquesta tasca d'agent neutral i respectat facilitador
d'aliances globals per fer front a reptes científics i tecnològics.
Article Details
Com citar
Rubinstein, Ellis. “Science academies in the 21st Century: Can they address the world’s challenges in novel ways?”. Treballs de la Societat Catalana de Biologia, vol.VOL 63, pp. 387-00, https://raco.cat/index.php/TreballsSCBiologia/article/view/256620.