Ciutadans-espectadors: el futur de la televisió pública al segle XXI
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Francesc Escribano
La televisió influeix tant sobre les persones que cal que els telespectadors
siguin tractats com a ciutadans i no solament com a consumidors. Això ho
han de fer les televisions públiques i també les privades perquè indirectament
també les paguen els ciutadans a través de la publicitat i haurien d'assumir
més responsabilitats de cara a la societat, com passa a la resta d'Europa.
Malgrat això, a l'Estat espanyol, els ciutadans no són la prioritat de les
televisions privades ni de les públiques. Les necessitats i les reaccions del
públic davant la programació queden amagades darrere les dades d'audiència.
Cal un número que mesuri els interessos dels telespectadors per tal que
les decisions a la televisió no se segueixin prenent en funció dels interessos
comercials dels productors i els directius de les cadenes.
siguin tractats com a ciutadans i no solament com a consumidors. Això ho
han de fer les televisions públiques i també les privades perquè indirectament
també les paguen els ciutadans a través de la publicitat i haurien d'assumir
més responsabilitats de cara a la societat, com passa a la resta d'Europa.
Malgrat això, a l'Estat espanyol, els ciutadans no són la prioritat de les
televisions privades ni de les públiques. Les necessitats i les reaccions del
públic davant la programació queden amagades darrere les dades d'audiència.
Cal un número que mesuri els interessos dels telespectadors per tal que
les decisions a la televisió no se segueixin prenent en funció dels interessos
comercials dels productors i els directius de les cadenes.
Article Details
Com citar
Escribano, Francesc. “Ciutadans-espectadors: el futur de la televisió pública al segle XXI”. Treballs de Comunicació, no. 26, pp. 125-30, https://raco.cat/index.php/TreballsComunicacio/article/view/243009.