La Fi de l'etapa de creixement i l'entrada en la dimensió desconeguda

Main Article Content

Josep Maria Martí i Martí
La fase expansiva de creixement del sector de la comunicació ha acabat.
Ara els mitjans de comunicació convencionals es troben en l'inici d'una nova
etapa i hi ha desorientació i incertesa entre els diferents actors del sector.
Venim d'una etapa de creixement econòmic sostingut en la qual han nascut
els diaris gratuïts, s'ha desregulat el sector audiovisual trencant el monopoli
de les ràdios i les televisions públiques. S'han format grans grups de comunicació
multimèdia més interessats en els retorns financers que en la seva
funció social. La nova etapa està marcada per la greu crisi econòmica actual
i els mitjans amb els d'Espanya al capdavant han quedat molt afectats
per la baixada de la publicitat. Amb una imparable recessió dels ingressos per
a la qual no estaven preparades, hi ha moltes empreses desesperades. Això
portarà conseqüències greus que van des de la reducció de plantilles i salaris,
a la paralització dels plans d'inversió i creixement, desapareixeran diaris
i altres mitjans patiran reestructuracions. Aquesta nova etapa és imprevisible
perquè s'ha entrat en una dimensió desconeguda.

Article Details

Com citar
Martí i Martí, Josep Maria. “La Fi de l’etapa de creixement i l’entrada en la dimensió desconeguda”. Treballs de Comunicació, no. 26, pp. 31-37, https://raco.cat/index.php/TreballsComunicacio/article/view/243017.