La pràctica política de la memòria comunitària com a valor de la democràcia
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
En l’article desenvolupem un assaig sobre com la memòria comunitària és un dels valors que sustenten la democràcia des de la producció i creació cultural de la pedagogia, entesa no com a mercat finançat per les agències sinó com a pràctica política necessària en el fer recerca, en els estudis i en les investigacions. Amb una primera aproximació a diferents fonts visuals de perío-de de la Gran Guerra (1914-1918 ), s’estableixen diferents recorreguts a través i amb ús de les fonts, tot incorporant en l’assaig diferents vies per narrar diferent. Tant és així que ens enfron-tem a una sèrie d’imatges, les mirem, i tot pensant en Berger (1972), les intentem copsar des de la memòria comunitària, no com a pintors, no com a editors, no com a restauradors, no com professors sinó en un exercici lliure d’històries compartides. Aquest és, doncs, un article que tracta d’aproximar-se a les fonts visuals com a integrants del fer un exercici democràtic de memòria, tot plantejant qüestions d’ordenació i situació, de metodologia i d’epistemologia. Com a assaig però, és clar que és una reflexió oberta que parteix de converses, discussions, provatures i creences prèvies.
Article Details
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Ian Grosvenor, Nicola Gauld, De la commemoració a la 'transmemoració': el World War One Engagement Centre: Voices of War and Peace , Temps d'Educació: 2018: Núm.: 55
- Eulàlia Collelldemont Pujadas, Raquel Cercós i Raichs, Estètica i Pedagogia , Temps d'Educació: Núm. 64 (2023)