La pràctica política de la memòria comunitària com a valor de la democràcia

Main Article Content

Ian Grosvenor
Eulàlia Collelldemont Pujadas

En l’article desenvolupem un assaig sobre com la memòria comunitària és un dels valors que sustenten la democràcia des de la producció i creació cultural de la pedagogia, entesa no com a mercat finançat per les agències sinó com a pràctica política necessària en el fer recerca, en els estudis i en les investigacions. Amb una primera aproximació a diferents fonts visuals de perío-de de la Gran Guerra (1914-1918 ), s’estableixen diferents recorreguts a través i amb ús de les fonts, tot incorporant en l’assaig diferents vies per narrar diferent. Tant és així que ens enfron-tem a una sèrie d’imatges, les mirem, i tot pensant en Berger (1972), les intentem copsar des de la memòria comunitària, no com a pintors, no com a editors, no com a restauradors, no com professors sinó en un exercici lliure d’històries compartides. Aquest és, doncs, un article que tracta d’aproximar-se a les fonts visuals com a integrants del fer un exercici democràtic de memòria, tot plantejant qüestions d’ordenació i situació, de metodologia i d’epistemologia. Com a assaig però, és clar que és una reflexió oberta que parteix de converses, discussions, provatures i creences prèvies.

Paraules clau
Justícia social, democràcia, memòria comunitària, participació, història visual de l’educació

Article Details

Com citar
Grosvenor, Ian; and Collelldemont Pujadas, Eulàlia. “La pràctica política de la memòria comunitària com a valor de la democràcia”. Temps d’Educació, no. 62, pp. 13-33, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/403193.

Articles més llegits del mateix autor/a