Estètica i Pedagogia

Main Article Content

Eulàlia Collelldemont Pujadas
Raquel Cercós i Raichs

Amb la coneguda expressió de Brecht, «Art is not a mirror held up to reality but a hammer with which to shape it», s’anul·la el pensar la pedagogia estètica com a complementarietat decorativa d’una formació cultural àmplia, que es pot lluir, convertir en patrimoni o acreditar. S’anul·la també la possibilitat de pensar l’expressió estètica en la pedagogia com a possibilitat d’uns pocs, d’uns genis, dotats de capacitat i economia. Finalment, s’anul·la la comprensió de l’educar-se estèticament com una acció centrada només en un individu. Allò que ens aler-ta de l’expressió brechtiana és que la pedagogia estètica és una qüestió social, sigui aquesta compartida o no.

Paraules clau
Estètica, cos, sensibilitat, Romanticisme pedagògic, Quotidianitat

Article Details

Com citar
Collelldemont Pujadas, Eulàlia; and Cercós i Raichs, Raquel. “Estètica i Pedagogia”. Temps d’Educació, no. 64, pp. 3-14, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/422261.