Estètica i Pedagogia
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Amb la coneguda expressió de Brecht, «Art is not a mirror held up to reality but a hammer with which to shape it», s’anul·la el pensar la pedagogia estètica com a complementarietat decorativa d’una formació cultural àmplia, que es pot lluir, convertir en patrimoni o acreditar. S’anul·la també la possibilitat de pensar l’expressió estètica en la pedagogia com a possibilitat d’uns pocs, d’uns genis, dotats de capacitat i economia. Finalment, s’anul·la la comprensió de l’educar-se estèticament com una acció centrada només en un individu. Allò que ens aler-ta de l’expressió brechtiana és que la pedagogia estètica és una qüestió social, sigui aquesta compartida o no.
Article Details
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Raquel Cercós i Raichs, Jordi Brasó i Rius, Filosofia de l’educació cinquanta anys després del Maig del 68 , Temps d'Educació: 2019: Núm.: 56
- Raquel Cercós i Raichs, Ferran Sánchez Margalef, Conrad Vilanou, Guerra i pedagogia a la cultura de la vella Europa. Cent anys després de la Gran Guerra (1914-1918) , Temps d'Educació: 2018: Núm.: 55
- Raquel Cercós i Raichs, El testimoni de Tara Westover: sobre l’educació a casa en el con-text d’una pedagogia fonamentalista , Temps d'Educació: Núm. 59 (2020)
- Raquel Cercós i Raichs, En un món emparaulat sempre som analfabets , Temps d'Educació: Núm. 58 (2020)
- Raquel Cercós i Raichs, Dues colònies escolars: Les colònies a Capdella (1917-1918) dArtur Martorell i el Diari de Vilamar (1922), la crònica de la República dInfants de la colònia de Calafell de Pere Vergés , Temps d'Educació: 2017: Núm.: 53
- Ian Grosvenor, Eulàlia Collelldemont Pujadas, La pràctica política de la memòria comunitària com a valor de la democràcia , Temps d'Educació: Núm. 62 (2022)