Estratègies didàctiques a l'ensenyament universitari. Experimentació de crèdits ECTS en els estudis de pedagogia i psicopedagogia
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Carmen Ruiz Bueno
Óscar Mas Torelló
José Tejada Fernández
La convergència cap a un Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), l'assumpció del model anomenat Sistema Europeu de Transferència de Crèdits (ETCS) i el desenvolupament i democratització de les TIC genera una necessitat d'adaptació del treball didàctic i l'exigència d'experimentar metodologies adequades a aquests plantejaments i contextos. Es presenta un projecte que aposta per l'ús de les TIC com a eina nuclear en el desenvolupament de la docència d'assignatures de l'Àrea de Didàctica i Organització Escolar, i com element clau per a la millora de la qualitat del procés d'ensenyament i aprenentatge en el context de l'experimentació dels ETCS. Aquest article esposa els resultats més rellevants, des de la perspectiva dels estudiants, de l'experimentació realitzada durant el bienni 2004-2006. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ La convergence vers un Espace européen'enseignement supérieur (EEES), l'implatation du modèle appelé Système européen de transfert de crédits (ECTS) et le développement ainsi que la démocratisation des TIC sonà l'origine d'un besoin d'adaptation du travail didactique et de l'exigence de l'expérimentation des méthodologies adaptées à ces considérations et à ces contextes. L'article présenteun projet qui mise sur l'usage des TIC en tant qu'outil nucléaire dans le développement de l'enseignement de matières du domaine de la Didactique et de l'Organisation Scolaire, et comme élément-clé pour l'amélioration de la qualité du processus d'enseignement-apprentissage dans le contexte de l'expérimentation du modèle ETCS. Cet article expose les résultats les plus importants, dans la perspective des étudiants, de l'expérimentation réalisée au cours de la période 2004-2006.
Article Details
Com citar
Ruiz Bueno, Carmen et al. “Estratègies didàctiques a l’ensenyament universitari. Experimentació de crèdits ECTS en els estudis de pedagogia i psicopedagogia”. Temps d’Educació, no. 34, pp. 183-04, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/126506.
Drets
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Óscar Mas Torelló, Berta Espona Barcons, Carla Quesada Pallarès, Natalia García, La formació als centres de treball: tendències de desenvolupament i factors d'èxit per l'eficàcia als cicles formatius / La formation dans les centres de travail. Tendances de développement et facteurs de succès pour l'efficacité dans les cycles de format , Temps d'Educació: 2013: Núm.: 44