El dissenyador com a narrador transmèdia. Entrevista a Stiven Kerestegian
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
El teòric estatunidenc Henry Jenkins [1] va introduir al seu dia l'expressió "narrativa transmèdia" per analitzar l'efecte social de les noves tecnologies. Un fenomen que evoluciona exponencialment alhora que la ciència i Internet. L'univers transmèdia encara concentra el focus d'interès mediàtic i, a més, resulta una gran eina per analitzar el comportament de les marques i els consumidors. En aquest sentit, l'expert en Design Thinking i cocreació Stiven Kerestegian [2] és un testimoni clau per dialogar sobre disseny i innovació amb la societat transmèdia com a teló de fons. Kerestegian, que actualment treballa al CIID1, ha liderat l'estratègia i la implementació d'innovació oberta a la major empresa de joguines del món, LEGO. També ha treballat en corporacions influents com ara Microsoft o Kodak, i amb diverses consultores especialitzades en disseny i innovació. Així mateix, Stiven ha desenvolupat desenes de productes i serveis de consum massiu per a mercats internacionals. La seva cartera de projectes varia des del disseny de productes de hardware i aplicacions de software fins a plataformes d'innovació social o oberta. El compromís de Stiven i, sobretot, les seves metodologies evidencies el canvi de rol del dissenyador i el repte educatiu i cultural al què s'enfronta una societat cada cop més tecnològica i competitiva.