El dissenyador com a narrador transmèdia. Entrevista a Stiven Kerestegian

Main Article Content

Mònica Llop

El teòric estatunidenc Henry Jenkins [1] va introduir al seu dia l'expressió "narrativa transmèdia" per analitzar l'efecte social de les noves tecnologies. Un fenomen que evoluciona exponencialment alhora que la ciència i Internet. L'univers transmèdia encara concentra el focus d'interès mediàtic i, a més, resulta una gran eina per analitzar el comportament de les marques i els consumidors. En aquest sentit, l'expert en Design Thinking i cocreació Stiven Kerestegian [2] és un testimoni clau per dialogar sobre disseny i innovació amb la societat transmèdia com a teló de fons. Kerestegian, que actualment treballa al CIID1, ha liderat l'estratègia i la implementació d'innovació oberta a la major empresa de joguines del món, LEGO. També ha treballat en corporacions influents com ara Microsoft o Kodak, i amb diverses consultores especialitzades en disseny i innovació. Així mateix, Stiven ha desenvolupat desenes de productes i serveis de consum massiu per a mercats internacionals. La seva cartera de projectes varia des del disseny de productes de hardware i aplicacions de software fins a plataformes d'innovació social o oberta. El compromís de Stiven i, sobretot, les seves metodologies evidencies el canvi de rol del dissenyador i el repte educatiu i cultural al què s'enfronta una societat cada cop més tecnològica i competitiva.


Stiven Kerestegian és dissenyador, estrateg en innovació i empresari social que va néixer a Xile, va créixer en els EUA i actualment viu a Copenhaguen. El seu objectiu és promoure iniciatives d’impacte positiu per a la societat, el planeta i els negocis a través del poderde la innovació basada en el disseny. Stiven ha lideratel desenvolupament i desplegament de dotzenes de productes reeixits de serveis i experiències en tres continents. Ha ocupat càrrecs de lideratge estratègic en Microsoft i LEGO, així com ha col·laborat amb empreses emergents i ONGs des de Silicon Valley fins a la Patagonia. Actualment, Stiven és Cap d’Innovació i Estratègia de CIID (Copenhagen Institute of Interaction Design) i cofundador en Chilote Shoes (www.chiloteshoes.com).
Paraules clau
Stiven Kerestegian, dissenyador, futur, innovació oberta, metavers, universos narratius

Article Details

Com citar
Llop, Mònica. “El dissenyador com a narrador transmèdia. Entrevista a Stiven Kerestegian”. Temes de Disseny, no. 33, pp. 100-9, https://raco.cat/index.php/Temes/article/view/327292.
Biografia de l'autor/a

Mònica Llop

Periodista (Universitat de València, 2013) i directora d’art (Postgrau en Direcció d’Art, ELISAVA, 2016).