"L'Idioma que ens connecta a tots". Els discursos sobre l'aprenentatge de l'anglès dels adolescents de Mataró
Article Sidebar
Citaciones en Google Académico
Main Article Content
Avel·lí Flors Mas
La globalització i les repercussions lingüístiques dels processos que s'hi desenvolupen impacten
de ple en els repertoris lingüístics dels adolescents catalans, significativament diferents dels
de les generacions anteriors. Els adolescents d'avui dia estan marcats per la notable bilingüització
català-castellà afavorida pel model de conjunció en català, pel pes creixent de l'anglès a
l'àmbit acadèmic i del consum cultural i mediàtic, i per la convivència quotidiana amb llengües
d'arreu del món arribades amb les noves immigracions. Mitjançant tècniques d'anàlisi
del discurs, aquest article analitza com es reflecteix el paper preeminent de l'anglès en els discursos
sobre les llengües dels joves catalans. En aquest sentit, s'arriba a la conclusió que els
adolescents participen del «sentit comú» que dicta la «necessitat» d'aprendre anglès, i que
justifiquen aquesta posició mitjançant arguments com ara la «utilitat» en l'accés al mercat de
treball, el gran nombre de parlants i el caràcter «universal» de l'anglès. Així mateix, l'article
tracta de posar en relació l'interès i les expectatives en l'aprenentatge de l'anglès amb el nivell
socioeconòmic dels informants.
de ple en els repertoris lingüístics dels adolescents catalans, significativament diferents dels
de les generacions anteriors. Els adolescents d'avui dia estan marcats per la notable bilingüització
català-castellà afavorida pel model de conjunció en català, pel pes creixent de l'anglès a
l'àmbit acadèmic i del consum cultural i mediàtic, i per la convivència quotidiana amb llengües
d'arreu del món arribades amb les noves immigracions. Mitjançant tècniques d'anàlisi
del discurs, aquest article analitza com es reflecteix el paper preeminent de l'anglès en els discursos
sobre les llengües dels joves catalans. En aquest sentit, s'arriba a la conclusió que els
adolescents participen del «sentit comú» que dicta la «necessitat» d'aprendre anglès, i que
justifiquen aquesta posició mitjançant arguments com ara la «utilitat» en l'accés al mercat de
treball, el gran nombre de parlants i el caràcter «universal» de l'anglès. Així mateix, l'article
tracta de posar en relació l'interès i les expectatives en l'aprenentatge de l'anglès amb el nivell
socioeconòmic dels informants.
Article Details
Cómo citar
Flors Mas, Avel·lí. «“L’Idioma que ens connecta a tots”. Els discursos sobre l’aprenentatge de l’anglès dels adolescents de Mataró». Treballs de sociolingüística catalana, vol.VOL 23, pp. 205-33, https://raco.cat/index.php/TSC/article/view/280594.
Artículos más leídos del mismo autor/a
- Avel·lí Flors Mas, F. Xavier Vila i Moreno, Justificant les preferències. Com argumenten les opcions lingüístiques els adolescents catalans , Treballs de sociolingüística catalana: 2014: 24 : Les ideologies lingüístiques
- Avel·lí Flors Mas, Duchêne, Alexandre; Heller, Monica (ed.) (2012). Language in late capitalism: Pride and profit. Nova York; Londres: Routledge. 269 p. , Treballs de sociolingüística catalana: 2016: 26 : Les llengües en les tecnologies de la informació i la comunicació
- Avel·lí Flors Mas, Mollà, Toni (2017). La llengua de la plaça: l'espai públic, el mercat i la política lingüística. Alzina: Bromera. 196 p. , Treballs de sociolingüística catalana: 2019: 29 : La llengua catalana i la mundialització