“Monarchies and Tyrannies”: Nabucco’s Statue in Quevedo
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Adrián J. Sáez
Università Ca’ Foscari Venezia
Within the distinct modalities of Quevedo’s sculptural poetry examined on other occasions (poems to the statues of monarchs; the madrigal “Retrato de Lisi en mármol”, etc.), this work aims to study a moral variation through the case of the sonnet “To Pride, with the Example of Nabucco’s Statue” (with two versions), in dialogue with other prose commentaries, which allows certain possibilities of the evidentia to be explored, along with a new exercise in rewriting.
Keywords
Quevedo, art, sculpture, statue, Nabucco, moral poetry, religious poetry, rewriting
Article Details
How to Cite
Sáez, Adrián J. “‘Monarchies and Tyrannies’: Nabucco’s Statue in Quevedo”. Studia aurea: revista de literatura española y teoría literaria del Renacimiento y Siglo de Oro, vol.VOL 12, pp. 217-32, https://raco.cat/index.php/StudiaAurea/article/view/347107.
Most read articles by the same author(s)
- Adrián J. Sáez, The Wit of Diplomacy: Saavedra Fajardo, the Count of Rebolledo, and the Kings of the North , Studia aurea: revista de literatura española y teoría literaria del Renacimiento y Siglo de Oro: Vol. 8 (2014): Literatura y política en el Renacimiento
- Adrián J. Sáez, Guillem Usandizaga. La representación de la historia contemporánea en el teatro de Lope de Vega , Studia aurea: revista de literatura española y teoría literaria del Renacimiento y Siglo de Oro: Vol. 8 (2014): Literatura y política en el Renacimiento
- Adrián J. Sáez, Xavier Tubau. Erasmo mediador: política y religión en los primeros años de la Reforma , Studia aurea: revista de literatura española y teoría literaria del Renacimiento y Siglo de Oro: Vol. 8 (2014): Literatura y política en el Renacimiento
- Ignacio García Aguilar, Adrián J. Sáez, Introduction , Studia aurea: revista de literatura española y teoría literaria del Renacimiento y Siglo de Oro: Vol. 10 (2016): «Auctor in fabula». Imágenes y representaciones autoriales en el Siglo de Oro