El aprendizaje cooperativo en la enseñanza explícita del léxico en ELE: un estudio cuasi-experimental con hablantes de alemán

Main Article Content

Pedro Aníbal García Jerez
Ocarina Masid Blanco
María Eugenia Santana Rollán

En aquest article presentem els resultats que hem obtingut en un estudi quasi experimental sobre l’ensenyament explícit del lèxic espanyol. Hem utilitzat la metodologia coneguda com a “aprenentatge cooperatiu” per al disseny de l’eina didàctica. L’objectiu principal d’aquest estudi és mesurar l’eficàcia de la nostra proposta en dos grups experimentals amb la mateixa càrrega lectiva, però diferent distribució horària de les classes, i comparar després els seus resultats amb els del grup de control. El nostre disseny experimental compta amb un pretest i un posttest aplicats als tres grups, que mesuren de manera quantitativa els resultats que s’han obtingut. Com podrem veure, els dos grups experimentals obtenen uns millors resultats en el posttest que no pas el grup de control. A més a més, les diferències arriben a ser significatives pel que fa a les estadístiques entre un dels grups experimentals i el grup de control, i això ens permet concloure que la distribució horària també juga un paper fonamental a l’hora d’adquirir el lèxic.

Paraules clau
adquisició del lèxic, aprenentatge cooperatiu, distribució horària, càrrega d’implicació de les tasques i ensenyament explícit del vocabulari

Article Details

Com citar
García Jerez, Pedro Aníbal et al. “El aprendizaje cooperativo en la enseñanza explícita del léxico en ELE: un estudio cuasi-experimental con hablantes de alemán”. Sintagma: revista de lingüística, vol.VOL 32, pp. 57-70, doi:10.21001/sintagma.2020.32.04.