El baixó, instrument destacat en les capelles de música: Els baixonistes a les catedrals de Lleida (segles XVII-XIX).
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Des d’inicis del segle xvii fins als primers anys del XIX el baixó formà part de les capelles musicals dels temples i les catedrals arreu de la península. El seu ús era primordial en l’acompanyament musical dels cants polifònics, tant litúrgics com paralitúrgics de les distintes celebracions religioses i molt sovint suplia les veus humanes de la capella. En el cas de les catedrals de Lleida, primerament a la Seu Vella i després a la nova catedral, la funció del baixó es mantingué impertorbable durant més de dos segles. El present treball es secciona en dues parts: una primera en mostrar el baixó com a instrument i la seva rellevància en les capelles musicals, i una segona on s’especifiquen els distints baixonistes que exerciren entre el segle xvii i inicis del xix als dos magnes temples lleidatans.
Article Details
Most read articles by the same author(s)
- Maria Jesús Llavero Porcel, Jordi Cebolla Mor, Les llibertats d’orgue de Maials i els fons musicals relacionats. , Shikar: No. 8 (2021)