The contribution of the geographical education in the environmental education. The case of the geography in the secondary teaching
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Alzira Filipe Alberto
This article synthesizes the main conclusions obtained by the author in her dissertation for University degree, partly published by the Geography Study Center of Lisbon University Faculty of Arts. It explains the extent that Geography teaching nowadays can contribute and it is contributing, or it is not, to a real environmental education. In this field it tries to identify which the origin of Geography teachers’ concern and care with regard to environmental questions is and how this are reflected in their teaching exercise. It also tries to understand how the students’ expectations are in connection with the relationship between environment and Geography.
Article Details
How to Cite
Alberto, Alzira Filipe. “The contribution of the geographical education in the environmental education. The case of the geography in the secondary teaching”. Scripta Nova: revista electrónica de geografía y ciencias sociales, vol.VOL 6, no. 1, https://raco.cat/index.php/ScriptaNova/article/view/55473.
Rights
Copyright
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d’acord amb els termes següents:
- Els autors conserven els drets d’autoria i atorguen a la revista el dret de primera publicació, amb l’obra disponible simultàniament sota una Llicència d'Atribució Compartir igual de Creative Commons que permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista.
- Els autors són lliures de fer acords contractuals addicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista.
- S’encoratja els autors a publicar la seva obra en línia (en repositoris institucionals o a la seva pàgina web, per exemple) abans i durant el procés de tramesa, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu
- , en anglès).