Argumentative practice in geography education: a study from the concept of territory
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Eden Correia Carli
Jerusa Vilhena de Moraes
The aim of this study was to investigate “what are” and “how are” developed the scientific arguments constructed by the students of the final years of elementary school of three public schools in the city of São Paulo. As research tool, we were use a kind of knowledge test questionnaire. The discussions that involve this investigation analyse the quality of the students’ argument in the contact with the scientific theory presented through the pattern of argument developed by the English philosopher Stephen Toulmin and other tools refinement of yours categories. They are also concerns to this research contextualize the analysis of the role of morality and ethics in the decision-making contained in the arguments collected. The results demonstrate the potential of the field of scientific argumentation in providing new steps for research and classroom practice in the discipline of Geography.
Keywords
Geography teaching, scientific argumentation, Territory, citizenship
Article Details
How to Cite
Correia Carli, Eden; and Vilhena de Moraes, Jerusa. “Argumentative practice in geography education: a study from the concept of territory”. Scripta Nova: revista electrónica de geografía y ciencias sociales, vol.VOL 22, https://raco.cat/index.php/ScriptaNova/article/view/340018.
Rights
Copyright
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d’acord amb els termes següents:
- Els autors conserven els drets d’autoria i atorguen a la revista el dret de primera publicació, amb l’obra disponible simultàniament sota una Llicència d'Atribució Compartir igual de Creative Commons que permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista.
- Els autors són lliures de fer acords contractuals addicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista.
- S’encoratja els autors a publicar la seva obra en línia (en repositoris institucionals o a la seva pàgina web, per exemple) abans i durant el procés de tramesa, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu
- , en anglès).