The places of the school periphery
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Benito Campo Pais
Josep Císcar Vercher
Xosé M. Souto González
Space as a concept is a polysemic term. Within the educational field, it help us understand not only the physical infrastructure (classrooms, offices, playgrounds....) but also the personal experiences, emotions and power relationships which are established within the educational system. This is to say, these places cease to be mere recipients in order to become lived and experienced spaces, due to the acquisition and use that these individuals and groups make of them. In this way, an abstract concept turns into a concrete, personal and social one for both individuals and groups. This also means that for the teaching architecture the built space is a vital space. A public space with rules created in order to discipline people.
Keywords
teaching space, lived space, discipline, citizenship
Article Details
How to Cite
Campo Pais, Benito et al. “The places of the school periphery”. Scripta Nova: revista electrónica de geografía y ciencias sociales, vol.VOL 18, https://raco.cat/index.php/ScriptaNova/article/view/291202.
Rights
Copyright
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d’acord amb els termes següents:
- Els autors conserven els drets d’autoria i atorguen a la revista el dret de primera publicació, amb l’obra disponible simultàniament sota una Llicència d'Atribució Compartir igual de Creative Commons que permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista.
- Els autors són lliures de fer acords contractuals addicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista.
- S’encoratja els autors a publicar la seva obra en línia (en repositoris institucionals o a la seva pàgina web, per exemple) abans i durant el procés de tramesa, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu
- , en anglès).
Most read articles by the same author(s)
- María Isabel Dopazo Quiñones, Salvador Menor Roselló, Xosé M. Souto González, Housing as educational problem , Scripta Nova: revista electrónica de geografía y ciencias sociales: 2003: Vol.: 7 La vivienda y la construcción del espacio social de la ciudad
- Xosé M. Souto González, Educational Research and Innovation: The Case of School Geography , Scripta Nova: revista electrónica de geografía y ciencias sociales: 2013: Vol.: 17
- Xosé M. Souto González, Santos Ramírez Martínez, The work and the Geography and History teaching , Scripta Nova: revista electrónica de geografía y ciencias sociales: 2002: Vol.: 6 El trabajo
- J. Solves, Xosé M. Souto González, M. J. Traver, El impacto de las nuevas tecnologías de la información y de la comunicación en el sistema escolar , Scripta Nova: revista electrónica de geografía y ciencias sociales: 2004: Vol.: 8 El impacto social y espacial de las nuevas tecnologías
- Xosé M. Souto González, Academic culture, student failure and reform of Humanities , Scripta Nova: revista electrónica de geografía y ciencias sociales: 2001: Vol.: 5