"Entonaciones que no son verdaderas". Variantes de la salmodia hispánica a principios de la edad Moderna
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Almenys fins al procés d’unificació que va seguir al Concili de Trento, la litúrgia es va caracteritzar per una gran varietat textual i melòdica entre els diferents usos diocesans. En el cas de la música, la varietat va afectar sobretot els cants dels oficis i especialment els de caràcter recitatiu. S’han estudiat en profunditat alguns gèneres del more hispano, un nom que els especialistes donen al corpus de melodies i variants pròpies del context hispà. Altres, d’altra banda, no han rebut cap atenció que no hagi estat tangencial. L’objectiu d’aquest article és tractar un d’aquests últims: donar a conèixer i comentar les variants melòdiques que van afectar la salmodia hispànica a principis de l’Edat Moderna. La comesa està interessada a proporcionar una eina d’identificació als especialistes, així com a aportar llum sobre un repertori d’especial rellevància per la seva incomparable recurrència en la pràctica litúrgica.
Article Details
(c) Revista Catalana de Teologia, 2021