Aprenentatge basat en reptes: la inoblidable experiència del Barcelona ZeroG Challenge

Main Article Content

Liliana M. Bustamante
María del Pilar Monsalve
Oriana Mejía
Luisa F. Mendoza
Paulina Quintero
Daniel V. González
Antoni Perez-Poch
El Barcelona ZeroG Challenge és un concurs internacional destinat a motivar l’estudiantat universitari a fer
investigacions en gravetat zero utilitzant un avió acrobàtic per dur a terme experiments en vol parabòlic. Més de cinquanta estudiants ja han fet volar els seus experiments en campanyes educatives anteriors. Un grup d’estudiants enginyeres colombianes de la Universitat d’Antioquia (Medellín) va ser l’equip guanyador de l’edició 2021-2022. Aquest equip, anomenat Vera Gravitas, va ser convidat a desenvolupar el seu experiment en vol parabòlic a Barcelona la tardor de 2022. L’aprenentatge basat en reptes (ABR) pot servir com a marc per a iniciatives educatives i de divulgació que inspirin l’estudiantat més enllà de la perspectiva del pla d’estudis tradicional que s’ensenya a col·legis i universitats. En aquesta comunicació es presenta l’experiència de participació de les estudiants de la Universitat d’Antioquia com a cas d’èxit d’aprenentatge basat en reptes. L’aprenentatge autodirigit, l’aplicació de conceptes per abordar problemes reals i la millora de les habilitats de comunicació oral i escrita són algunes de les lliçons adquirides per les participants.
Paraules clau
microgravetat, vol parabòlic, educació espacial, solidificació d’estany, aprenentatge basat en reptes, educació superior.

Article Details

Com citar
Bustamante, Liliana M. et al. “Aprenentatge basat en reptes: la inoblidable experiència del Barcelona ZeroG Challenge”. Revista de tecnologia, no. 12, pp. 15-21, https://raco.cat/index.php/RevistaTecnologia/article/view/432431.