Videojocs: més enllà de la diversió
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Dani Tost
Els videojocs tenen un enorme poder d’atracció sobre bona part de la població infantil, juvenil i adulta. Els anomenats jocs
seriosos són videojocs dissenyats per a altres finalitats que les purament lúdiques. La ludificació consisteix en la introducció de mecàniques
de joc en contextos no lúdics. Totes dues tecnologies intenten aprofitar el caràcter captivador del joc per atraure i retenir usuaris
en activitats no lúdiques tan diverses com l’educació, la rehabilitació o el reclutament professional. Aquest article explora el
concepte joc, n’analitza les característiques i els elements de disseny i exposa exemples d’aplicacions de jocs seriosos i ludificacions
seriosos són videojocs dissenyats per a altres finalitats que les purament lúdiques. La ludificació consisteix en la introducció de mecàniques
de joc en contextos no lúdics. Totes dues tecnologies intenten aprofitar el caràcter captivador del joc per atraure i retenir usuaris
en activitats no lúdiques tan diverses com l’educació, la rehabilitació o el reclutament professional. Aquest article explora el
concepte joc, n’analitza les característiques i els elements de disseny i exposa exemples d’aplicacions de jocs seriosos i ludificacions
Paraules clau
joc, joc seriós, ludificació, cercle màgic, realitat virtual, simulació
Article Details
Com citar
Tost, Dani. “Videojocs: més enllà de la diversió”. Revista de tecnologia, no. 11, pp. 24-33, https://raco.cat/index.php/RevistaTecnologia/article/view/431104.