Projectes STEAM: aprenent per assaig i error
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Jordi Achón
CESIRE
L’article és un resum de l’Assaig de didàctica, en el qual es proposa i es desenvolupa un model d’aprenentatge per assaig i error en entorns didàctics que aposten per la resolució de problemes i el treball per projectes STEAM (acrònim anglès de ‘ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques’) per a l’educació secundària obligatòria (ESO). A fi d’aconseguir la necessària empatia cognitiva amb l’alumnat, es presenta la teoria de la psicologia cognitiva de les tres ments (autònoma, executiva i reflexiva), les quals s’identifiquen en produccions cognitives de l’alumnat. Al mateix temps, aquesta teoria ens proporciona un marc fèrtil per a interpretar els errors dels alumnes i per a esbrinar les principals heurístiques que s’engeguen en els processos cognitius dels aprenentatges. Amb aquest marc teòric, s’elabora un model didàctic per a l’aprenentatge per assaig i error amb el qual s’exemplifica una activitat curricularsobre el motor elèctric.
Paraules clau: STEAM, didàctica, de l’error al coneixement, aprenentatge basat en problemes, pensar i fer un motor elèctric.
Paraules clau: STEAM, didàctica, de l’error al coneixement, aprenentatge basat en problemes, pensar i fer un motor elèctric.
Article Details
Com citar
Achón, Jordi. “Projectes STEAM: aprenent per assaig i error”. Revista de tecnologia, no. 9, pp. 62-70, https://raco.cat/index.php/RevistaTecnologia/article/view/392232.
Biografia de l'autor/a