Cap a l’educació tecnològica
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Antoni Hernández-Fernández
Universitat Politècnica de Catalunya
En aquest article s’apunta la necessitat d’una educació tecnològica que inclogui la filosofia de la tecnologia i la reflexió tecnoètica a l’educació secundària obligatòria, en la línia del pensament bungeà, i que vagi més enllà dels continguts tècnics de la matèria. Es presenten a tal efecte quatre temàtiques, que aporten referències generals per a un aprofundiment més gran de la qüestió: tecnologia i control social, pseudociències i pseudotecnologies en l’educació, ciberassetjament i addicció a les pantalles. L’article es conclou amb el suggeriment als docents que emprin la llibertat de càtedra per a formar degudament l’alumnat, mentre aquestes temàtiques no s’incloguin en els temaris oficials de tecnologia, i que es formin per a fer front al repte de l’educació tecnològica en el segle xxi.
Paraules clau: filosofia de la tecnologia, control social, pseudotecnologies, ciberassetjament, addicció a les pantalles.
Paraules clau: filosofia de la tecnologia, control social, pseudotecnologies, ciberassetjament, addicció a les pantalles.
Article Details
Com citar
Hernández-Fernández, Antoni. “Cap a l’educació tecnològica”. Revista de tecnologia, no. 8, pp. 14-22, https://raco.cat/index.php/RevistaTecnologia/article/view/376445.
Biografia de l'autor/a
Antoni Hernández-Fernández, Universitat Politècnica de Catalunya
Barcelona Science and Engineering Education Research Group (BCN-SEER), LARCA Research Group, Institut de Ciències de l’Educació, Universitat Politècnica de CatalunyaArticles més llegits del mateix autor/a
- Antoni Hernández-Fernández, Entrevista a Carme Torras Genís , Revista de tecnologia: Núm. 10 (2022)
- Antoni Hernández-Fernández, Mario Bunge, in memoriam , Revista de tecnologia: Núm. 8 (2020)
- Antoni Hernández-Fernández, Enric Saiz Castañé, Disseny i tecnologia en projectes transversals reals: inspirant-nos en Leonardo da Vinci , Revista de tecnologia: Núm. 12 (2024)