La Llei d'educació de Catalunya. Dimensió política i oportunitat pedagògica
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Jaume Sarramona i López
Aquest text correspon a la conferència pronunciada per l'autor en la sessió inaugural del curs 2008-2009 de la Societat Catalana de Pedagogia. En aquell moment la discussió de la futura Llei d'educació de Catalunya es trobava en un dels punts més àlgids. L'autor analitza en aquest treball alguns dels aspectes del projecte de llei que al seu entendre eren més conflictius. Després de revisar algunes contradiccions de la declaració de principis es passa revista a qüestions més concretes que tenen relació amb el règim lingüístic, la comunitat educativa, la participació en el sistema educatiu, l'escolarització, avaluació, etc. Després que l'esmentada llei s'aprovés el 10 de juliol de 2009, el text d'aquesta conferència constitueix un punt de referència per revisar des d'una perspectiva diacrònica els debats que van acompanyar la discussió pública d'aquesta llei.
Article Details
Com citar
Sarramona i López, Jaume. “La Llei d’educació de Catalunya. Dimensió política i oportunitat pedagògica”. Revista Catalana de Pedagogia, vol.VOL 7, pp. 349-61, https://raco.cat/index.php/RevistaPedagogia/article/view/252199.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Jaume Sarramona i López, Pedagogia, ara. Aplicació a la societat catalana , Revista Catalana de Pedagogia: Vol. 13: maig 2018
- Jaume Sarramona i López, Un exemple d'avaluació participativa del sistema educatiu: la conferència nacional d'educació de Catalunya , Revista Catalana de Pedagogia: Vol. 2: (2003)