Portafolis multimodal: un generador de reflexions des de la diversitat de llenguatges per a una documentació creativa de les pràctiques d’educació infantil

Main Article Content

Andrés Torres Carceller
Rosalía Clemente Piélagos
Estel Marín Cos

L’ús de les tecnologies digitals està potenciat per un sistema comunicatiu en el qual, a més del codi escrit, el llenguatge audiovisual adquireix cada vegada més rellevància. Davant aquest context, els futurs mestres han de ser competents en la comunicació multimodal, han de ser capaços d’interpretar i emetre missatges de manera efectiva en múltiples formats i llenguatges. Per a afavorir el desenvolupament d’habilitats com a creadors de contingut, és imprescindible fomentar les alfabetitzacions múltiples en els futurs mestres perquè siguin capaços de seleccionar o combinar els mitjans més eficients per a comunicar-se. Amb aquest objectiu, es desenvolupa un projecte d’innovació docent que transforma el portafolis tradicional, tancat i enfocat a un únic llenguatge, en una eina multimodal amb la qual l’alumnat, emprant els llenguatges artístics, documenta, analitza i comparteix la seva experiència de les pràctiques amb un format híbrid que fomenta el desenvolupament de la seva capacitat comunicativa i els empodera com a futurs docents sensibles i creatius.

Article Details

Com citar
Carceller, Andrés Torres et al. “Portafolis multimodal: un generador de reflexions des de la diversitat de llenguatges per a una documentació creativa de les pràctiques d’educació infantil”. Revista Catalana de Pedagogia, vol.VOL 22, pp. 83-97, https://raco.cat/index.php/RevistaPedagogia/article/view/406186.
Biografies de l'autor/a

Andrés Torres Carceller, Universitat de Barcelona (Barcelona)

https://orcid.org/0000-0002-8055-7479

Rosalía Clemente Piélagos, Universitat de Barcelona (Barcelona)

Universitat de Barcelona (Barcelona).A/e: rclemente@ub.edu https://orcid.org/0000-0002-4174-9574

Estel Marín Cos, Universitat de Barcelona (Barcelona)

https://orcid.org/0000-0002-8153-5036