Tots iguals, tots diferents

Main Article Content

Rosa Maria de la Fuente Castelló
Amb aquesta experiència es vol posar en valor el fet que la democràcia hauria de formar part dels currículums dels nostres centres, com a valor implícit per treballar des de petits. Ens preocupava molt com portar a terme i implementar aquest valor com a part d’un projecte transversal de centre. Per això, fa quatre cursos vam encetar aquest projecte per fomentar valors democràtics dins d’un context inclusiu. D’una forma senzilla i protagonitzada pels infants, treballem diverses competències transversals en les quals la democràcia i el seu valor és l’estratègia base. «Tots iguals, tots diferents» neix com una necessitat de donar resposta als reptes de l’escola: formar persones amb esperit crític, plenament democràtiques i solidàries. Es tracta de formar persones obertes a una societat diversa i enriquida per aquesta diversitat.
Paraules clau: Diàleg, acords, diversitat, inclusió, debat, reflexió, coŀlaboració, compartir, consens, empatia.

Article Details

Com citar
de la Fuente Castelló, Rosa Maria. “Tots iguals, tots diferents”. Revista Catalana de Pedagogia, vol.VOL 17, pp. 203-10, https://raco.cat/index.php/RevistaPedagogia/article/view/369594.