El hacer del equipo docente: de la identidad individual a la colectiva
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Anna Escofet Roig
Universitat de Barcelona
Montse Freixa Niella
Universitat de Barcelona
Ana M. Novella Camara
Universitat de Barcelona
Teaching teams facilitate the construction of teacher identity and the development of teacher role. The research aims to identify the elements of teaching in teaching teams to improve their functional character that allow a collective identity. The results show the elements that define collaborative team teaching: to know each other, to recognize the other, to define a project and the deliberation for innovate and evaluate.
Keywords
teaching teams, higher education, teaching, teaching identity
Article Details
How to Cite
Escofet Roig, Anna et al. “El hacer del equipo docente: de la identidad individual a la colectiva”. Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), no. 3, https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/368104.
Most read articles by the same author(s)
- Victòria Morin, Anna Escofet Roig, Mireia Esparza, Ana Mª Novella, Laura Rubio, La pràctica reflexiva com a eina didàctica: elements clau, espais i moments , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)
- Joan Casas Martí, Clara De las Heras Camino, Anna Escofet Roig, Laura Rubio Serrano, OPTIMIZAR LA REFLEXIÓN EN LOS PROYECTOS DE APRENDIZAJE-SERVICIO , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)
- Montserrat Payà Sánchez, Ana Ayuste González, Anna Escofet Roig, Mariona Masgrau-Juanola, Begoña Piqué Simón, Laura Rubio Serrano, Marta Sabariego Puig, Mª Teresa Sansalvador Jover, Judit Naira Pérez Bordera, Anna Comas Arbós, INVESTIGAR COM A MESTRES PER A MILLORAR LA PRÀCTICA EDUCATIVA , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)
- Ana Ayuste González, Anna Escofet Roig, Begoña Gros Salvat, Mariona Masgrau Juanola, Núria Obiols Suari, Montserrat Payà Sánchez, Begoña Piqué Simón, Laura Rubio Serrano, CODISSENY COM A NOVA PERSPECTIVA D'INNOVACIÓ DOCENT UNIVERSITÀRIA , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No 3 (2016): CIDUI 2016
- Joan Casas Martí, Clara De las Heras Camino, Anna Escofet Roig, Laura Rubio Serrano, REPENSANDO LOS ESPACIOS UNIVERSITARIOS , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)
- Adrià Almazor Sirvent, Mª Dolors Miguel Ruiz, Anna Escofet Roig, Validación de los objetivos de aprendizaje del Grado en Enfermería en el contexto de las prácticas de Enfermería Comunitaria , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)
- Mariella Azzato, Guillermo Bautista, Anna Escofet Roig, Marta López Costa, Marta Marimon-Martí, Angelina Sánchez Martí, REPENSANDO LOS ESPACIOS UNIVERSITARIOS DE APRENDIZAJE. , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)
- Claudia Paola Gutiérrez Mella, Anna Escofet Roig, CREACIÓN DE UNA COMUNIDAD DE PRÁCTICA VIRTUAL EN LA ESCUELA DE OBSTETRICIA Y PUERICULTURA DE LA UNIVERSIDAD DE VALPARAÍSO, CHILE , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)
- Fátima Avilés Sedeño, Anna Escofet Roig, Laura Rubio Serrano, La práctica reflexiva como herramienta formativa en el aprendizaje servicio , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No 3 (2016): CIDUI 2016
- Montse Freixa Niella, Ana Novella Càmara, Esther Luna González, Marta Venceslao Pueyo, ESTUDI DE LES COMPETÈNCIES TREBALLADES AL GRAU D’EDUCACIÓ SOCIAL. , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 2 (2014)