Clases Masivas en la Universidad y su efectividad en los Aprendizajes de los Estudiantes Una revisión sistemática desde la Investigación Educativa
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Oscar Jerez Yañez
Universidad de Chile
Beatriz Hasbún Held
Universidad de Chile
César Orsini Sánchez
Universidad de Chile
This article systematizes 20 years of educational research on the effectiveness of massive learning classes face university contexts. They were selected and analyzed more than 78 scientific articles, which have been able to release five relevant topics: i) interactions within the classroom, ii) active learning, iii) classroom management, iv) motivation and commitment of students and v) use of support tools such as ICTs.
Keywords
Massive classes, Impact Learning, Educational Research, Systematic Review, University
Article Details
How to Cite
Jerez Yañez, Oscar et al. “Clases Masivas en la Universidad y su efectividad en los Aprendizajes de los Estudiantes: Una revisión sistemática desde la Investigación Educativa”. Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), no. 3, https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/367478.