Un espai educatiu de comunicació i aprenentatge: el «Quadre del mes».
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest treball forma part del projecte Viure la mirada. És una proposta d’acció que naix de l’aula –i es desenvolupa en l’assemblea– i de la necessitat de donar a conéixer el que es fa en ella. Presentar cada mes una obra d’art a la comunitat escolar necessita prèviament trobar un espai que haurem de transformar i convertir-lo en un recurs convenientment organitzat. Les parets a les quals se’ls dona poca importància són unes superfícies suggeridores i pròximes i no un mer suport sinó un mediador en l’educació, en l’aprenentatge i en la socialització. L’espai no és neutral. El problema consisteix en com reconvertir les parets en un espai amb identitat pròpia perquè puga acollir el «Quadre del mes» i d’aquesta manera transformar-se en un espai educatiu de comunicació i aprenentatge ric en interaccions i que facilite el desenvolupament de l’alumnat.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Joan Fernández Cursach, Art, nens, creativitat. Les exposicions d'art infantil: un llibre de colors , Rella, La: Núm. 28 (2015)
- Joan Fernández Cursach, Marisa Soriano, La Dama d'Elx i la cultura ibèrica: una proposta didàctica per a treballar a l'aula , Rella, La: 2006: Núm.: 19
- Joan Fernández Cursach, Què hi podem fer? Aproximació al tema de la immigració: la lectura, el debat i la música com a estratègies docents , Rella, La: 2002: Núm.: 15
- Joan Fernández Cursach, Paràbola: records, amors i altres coses , Rella, La: 2000: Núm.: 13