Redes dinámicas Neo-artesanales. Aplicaciones de la teoría de redes sociales para el estudio del arte popular en México
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Jorge Gil Tejeda
Deyanira Bedolla Pereda
Alejandro Arnulfo Ruiz León
Popular art in Mexico faces great challenges with disloyal international trade. Mexico’s material culture as we know it and our cultural, material traditions and centennial traditions, are in risk of being faded away of our daily life and social imaginary. Some institutions give the first steps in building databases that allow relying on a craftsmen´s poll. A small research group is planning to come across diverse solutions to the problem. We believe that the problem solution necessarily go through the building of a scientist social network, that can act as a powerful prospective instrument for a national design plan oriented to preserve our intangible values, of our very rich varied material culture, as well as our craftsman and their knowledge.
Article Details
Com citar
Gil Tejeda, Jorge et al. “Redes dinámicas Neo-artesanales. Aplicaciones de la teoría de redes sociales para el estudio del arte popular en México”. Redes: revista hispana para el análisis de redes sociales, vol.VOL 17, pp. 210-34, https://raco.cat/index.php/Redes/article/view/175653.
Articles més llegits del mateix autor/a
- María de Lourdes Marquina Sánchez, Alejandro Arnulfo Ruiz León, Cooperación política transnacional para la interoperabilidad de los negocios electrónicos , Redes: revista hispana para el análisis de redes sociales: Vol. 17 (2009)
- Jorge Gil Mendieta, Alejandro Arnulfo Ruiz León, Análisis de las publicaciones de investigadores del Subsistema de la Investigación Científica de la Universidad Nacional Autónoma de México 1981-2003 , Redes: revista hispana para el análisis de redes sociales: Vol. 17 (2009)
- Deyanira Bedolla Pereda, Jorge Gil Tejeda, Alejandro Arnulfo Ruiz León, El ARS en el estudio y evaluación de metodología para el diseño de productos industriales : aplicación y perspectiva , Redes: revista hispana para el análisis de redes sociales: Vol. 17 (2009)