De nou, sobre els tribunals i l’ús de les llengües vehiculars a l’escola

Main Article Content

Mercè Corretja

L’article té per objecte comentar les sentències del Tribunal Suprem de 9, 13 i 16 de desembre de 2010 i el seu impacte en el sistema lingüístic escolar de Catalunya, amb especial atenció a la competència de la Generalitat per fixar l’ús de les llengües oficials a Catalunya com a llengües vehiculars. En concret, s’analitza fins a quin punt existeix o no un dret dels pares a escollir la llengua de l’ensenyament i quin n’és l’abast. En contrast amb la posició del Tribunal Suprem es comenta l’informe del comitè d’experts del Consell d’Europa sobre el compliment de la Carta de les llengües regionals i minoritàries, que porta a terme una avaluació favorable del model lingüístic escolar català.


Paraules clau
Drets lingüístics, dret a elegir la llengua de l’ensenyament, ús de les llengües vehiculars en l’ensenyament.

Article Details

Com citar
Corretja, Mercè. “De nou, sobre els tribunals i l’ús de les llengües vehiculars a l’escola”. Revista de Llengua i Dret, no. 59, pp. 75-91, https://raco.cat/index.php/RLD/article/view/266678.