Proposta d'ensenyament del model de membrana cel·lular basada en un model analògic i teatralització

Main Article Content

Julieta Farina
Nancy Mora
En aquest article es presenten avenços d'investigació en el camp de l'ensenyament de la Biologia, que inclouen el disseny, implementació i anàlisi de resultats d'una seqüència didàctica amb situacions d'aprenentatge a nivel macro i microscòpic en l'ensenyament del model de membrana plasmàtica. En l'estratègia metodològica s'incorporen la modelització mitjançant teatralització per a l'abordatge de continguts relacionats amb el model de mosaic fluid, els components de la membrana, les seves propietats químiques i les conseqüències en el transport. La proposta s'ha dut a terme durant el curs de l'assignatura Seminari de Biologia General, del primer any de la carrera de Pisologia a la Universidad Nacional del Comahue. La percepció, motivació i valoració de l'alumnat en front de la seqüència didàtica s'analitza mitjançant un qüestionari semi-estructurat contestat per 60 participants. Els resultat suggereixen que els estudiants expressen emocions positives i estimulen els docents a desenvolupar activitats analògiques que acompanyin les classes expositives amb major freqüència.
Paraules clau
Ensenyament, Modelització, Membrana plasmàtica, Transport de membrana.

Article Details

Com citar
Farina, Julieta; and Mora, Nancy. “Proposta d’ensenyament del model de membrana cel·lular basada en un model analògic i teatralització”. Revista d’Innovació Docent Universitària, no. 11, pp. 46-53, https://raco.cat/index.php/RIDU/article/view/349206.