Acompanyant les emocions en família. Percepcions de l'alumnat universitari sobre un projecte d'aprenentatge servei virtual desenvolupat a Perú
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L'aprenentatge servei virtual (ApSv) és una innovació pedagògica de l'aprenentatge servei que integra les tecnologies digitals. En els darrers anys, a conseqüència de l'expansió de les tecnologies i la docència remota d'emergència, s'ha observat un augment d'aquestes experiències a l'educació superior. Tot i això, la literatura científica mostra que les seves possibilitats encara es troben en procés de recerca. En concret, al Perú, el context de la investigació, l'evidència sobre experiències d'ApSv a la universitat és escassa. En aquest sentit, l'objectiu del present treball va ser analitzar les percepcions d'un grup d'estudiants sobre una experiència d'ApSv. Per aquest motiu es va plantejar un estudi exploratori de cas, utilitzant un disseny de mètodes mixtos. Es van recol·lectar les dades emprant un qüestionari dissenyat ad hoc per tal de recollir les percepcions i valoracions del projecte. Es van analitzar les dades quantitatives fent servir estadística descriptiva bàsica, i es va fer una anàlisi de contingut per extreure'n les dades qualitatives. Els resultats mostren que la metodologia ApSv és valorada positivament i es percep com una eina per desenvolupar les competències curriculars i transversals. Tot i això, coincideixen que s'han de buscar estratègies digitals que incrementin la participació per part de les persones usuàries del servei.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) María Méndez-Cañón, Adriana Ornellas-Rios-da-Silva, 2023
Drets d'autor
L'autor/a que publica en aquesta revista està d'acord amb els termes següents:
- L'autor/a conserva els drets d’autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l’obra.
- Els textos es difondran amb la llicència Creative Commons Reconeixement 4.0 la qual permet compartir l’obra amb tercers, sempre que en reconeguin l’autoria, la publicació inicial en aquesta revista i les condicions de la llicència.