Acompanyant les emocions en família. Percepcions de l'alumnat universitari sobre un projecte d'aprenentatge servei virtual desenvolupat a Perú

Main Article Content

María Méndez-Cañón
Adriana Ornellas-Rios-da-Silva

L'aprenentatge servei virtual (ApSv) és una innovació pedagògica de l'aprenentatge servei que integra les tecnologies digitals. En els darrers anys, a conseqüència de l'expansió de les tecnologies i la docència remota d'emergència, s'ha observat un augment d'aquestes experiències a l'educació superior. Tot i això, la literatura científica mostra que les seves possibilitats encara es troben en procés de recerca. En concret, al Perú, el context de la investigació, l'evidència sobre experiències d'ApSv a la universitat és escassa. En aquest sentit, l'objectiu del present treball va ser analitzar les percepcions d'un grup d'estudiants sobre una experiència d'ApSv. Per aquest motiu es va plantejar un estudi exploratori de cas, utilitzant un disseny de mètodes mixtos. Es van recol·lectar les dades emprant un qüestionari dissenyat ad hoc per tal de recollir les percepcions i valoracions del projecte. Es van analitzar les dades quantitatives fent servir estadística descriptiva bàsica, i es va fer una anàlisi de contingut per extreure'n les dades qualitatives. Els resultats mostren que la metodologia ApSv és valorada positivament i es percep com una eina per desenvolupar les competències curriculars i transversals. Tot i això, coincideixen que s'han de buscar estratègies digitals que incrementin la participació per part de les persones usuàries del servei.

Paraules clau
Aprenentatge servei virtual, educació superior, innovació educativa, mètode mitxte

Article Details

Com citar
Méndez-Cañón, María; and Ornellas-Rios-da-Silva, Adriana. “Acompanyant les emocions en família. Percepcions de l’alumnat universitari sobre un projecte d’aprenentatge servei virtual desenvolupat a Perú”. RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio, no. 16, pp. 26-40, doi:10.1344/RIDAS2023.16.3.