Aprenentatge servei, canvi de paradigma i revolució educativa
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L'article es proposa justificar perquè un dels majors reptes al qual s'enfronta en l'actualitat l'aprenentatge servei és prendre consciència que no estem únicament davant una millora metodològica, sinó que es tracta d'un veritable canvi de paradigma o revolució educativa. Es mostrarà que l'aprenentatge servei contribueix al pas de l'individualisme possessiu al paradigma de l'acció comú, una visió cooperativa del món i de l'educació. Aquesta afirmació es completa amb quatre tesis derivades: és necessari un canvi en la idea de l'educació, han de modificar-se les finalitats educatives, s'imposa una metodologia diferent d'ensenyament i d'aprenentatge, i s'hauran d'incorporar novetats rellevants en l'organització del sistema educatiu. Per últim, es mostra que els canvis de paradigma com el que es descriurà, encara que són possibles, no hi ha res que asseguri el seu èxit si no es compta amb l'acció conscient i continuada dels seus promotors. Cosa que es reclama per l'aprenentatge servei.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) 2022
Drets d'autor
L'autor/a que publica en aquesta revista està d'acord amb els termes següents:
- L'autor/a conserva els drets d’autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l’obra.
- Els textos es difondran amb la llicència Creative Commons Reconeixement 4.0 la qual permet compartir l’obra amb tercers, sempre que en reconeguin l’autoria, la publicació inicial en aquesta revista i les condicions de la llicència.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Josep Maria Puig, Aprenentatge servei, canvi de paradigma i revolució educativa , RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio: Núm. 14 (2022)